نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

۹ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۹
آبان ۰۰

تلگرام | اینستاگرام از محبوبیت بالایی در ایران و در بین شبکهای اجتماعی برخوردارند.

تلگرام | اینستاگرام ربات کانال و گروه

 

تلگرام | اینستاگرام وتکنیکها و ترفند های شبکه های اجتماعی و اینترنت چقدر آشنایی دارید ؟ تا به حال چقدر به دنبال منبعی جامع و رایگان در این زمینه گشته اید ؟
با حقه های روباه گرام ، قطعا نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت برای پیاده سازی این تکنیک ها ندارید .
جواب چه سوالاتی در روباه گرام در انتظار شماست ؟

چطور ممبر فیک تلگرام | اینستاگرام داشته باشیم ؟

ممبر های فیک پیج های اینستاگرام را چگونه شناسایی کنیم ؟

چطور برای کانال تلگرام ممبرگیری کنیم ؟

چطور فالورهای واقعی برای پیج تلگرام  | اینستاگرام خود جذب کنیم ؟

افزایش رایگان فالور واقعی اینستاگرام

 

برای بهبود رتبه سایت با قیمت مناسب چه راهکاری وجود دارد ؟

چطور شماره مجازی و ناشناس داشته باشیم ؟

ربات شماره مجازی رایگان

چطور از هک شدن پیج تلگرام | اینستاگرام خود جلوگیری کنیم ؟

ربات بازیاب اکانتهای هک شده

جدیدترین شیوه های هک اینستاگرام و جیمیل چیست ؟

چرا جیمیل من هک شده ؟

بازیابی رمز جیمیل شما

آیا جیمیل به راحتی هک می شود ؟

برنامه شبیه ساز اندروید جم ساز+سکه ساز بینهایت کلش او کلنز

چطور اکانت بازی کلش آو کلنز را خرید و فروش کنیم ؟

لیست جیمیل های هک شده منتشر شده

  • و…

روباه گرام دقیقا همان جایی است که حقه های اینترنتی را بدون اینکه جیبتان خالی شود میتوانید پیاده کنید.

اهداف سایت روباه گرام

اغلب خدمات این وبسایت رایگان یا با قیمت باورنکردنی ارائه می شود .
در بخش پست های روباه گرام چه خبر ؟
از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بخش پیدا می شود . جدیدترین اخبار تکنولوژی و فناوری ، ترفند های ناب ، دریافت رایگان برنامه برنامه های پولی ، برنامه های کرک شده اندروید و … تنها بخش کوچکی از هنرنمایی دست و دل بازانه این وبسایت ترفندگراست.
می توان به حقه های روباه گرام اعتماد کرد ؟
چراکه نه !لوگوی ای نماد سایت ، ضمانتی بر ارتباط دوجانبه بین روباه گرام و مخاطبانش می باشد .
روباه گرام حامی کسب و کار های نوپا :
بعید میدانم مزیت استفاده از رپورتاژ آگهی به جای تبلیغات بنری ، بر کسی پوشیده باشد .

خوشبختانه رپورتاژ آگهی های روباه گرام همیشگی است و روباه گرام در قبال پرداخت هزینه ای اندک ، همیشه میزبان رپروتاژ آگهی شما خواهد بود

سایت روباه گرام :

 

با هدف آموزش ترفند شکل گرفت ؛تعریف و معنی ترفند یا فن : فَن یا ترفند واژه‌ای فارسی به معنی راه و روش و شگرد و مهارت‌های انجام کاری است؛راه و روشی که کارها را آسانتر میکند.

آموزش ترفند تلگرام اینستاگرامآموزش ترفند روباه گرام

ایده تاسیس سایت روباه گرام از آنجا شکل گرفت که افرادی فرصت طلب در فضای مجازی برای کارهایی که در اینترنت انجام میدهند و خدمات خود هزینه های زیادی از کاربران دریافت میکنند.ما میخواهیم این هزینه ها را با آموزش ترفند خدمات کاهش دهیم.

به عنوان مثال سایت های زیادی با آگاهی از افزایش محبوبیت اینستاگرام با نرم افزارهایی شروع به ساخت ممبر فیک و دریافت هزینه های زیاد به اکانت کاربر های اینستاگرام و تلگرام نمودند.اینجا “روباه گرام”   سایتی هست که همان خدمات را بهتر و  رایگان و یا با هزینه کمی برای شما انجام میدهد!

دامنه خدمات ما محدود به اینستاگرام یا تلگرام و…نیست ،با بازدید کوتاهی از سایت به برنامه های که در اینترنت با هزینه های زیادی به فروش میرسند برخورد میکنید که حدود90%منجر به کاهش خدمات میشود.

خدمات همچون آموزش ترفند افزایش فالوور اینستاگرام و ممبر گیر تلگرام و سایر پیام رسانها،آموزش بهبود رنک سایت با قیمت مناسب،آموزش و ترفند تماس با شماره مجازی و ناشناس،و دهها آموزشما و ترفند بصورت رایگان و یا با هزینه بسیار اندک!

سیگنال پامپ ارز دیجیتال

امروزه ارز دیجیتال بدلیل رشد سریع و سودآور بودن مهم است.سایت روباه گرام به موضوعات روز می پردازد

با این هدف مطالب آموزشی ارزهای دیجیتال در سایت روباه گرام گذاشته میشود.

کانال تلگرام پامپ ارز دیجیتال با این هدف ایجاد شده است.تا راهنمای خریدارن ارز دیجیتال باشد.

کانال تلگرام پامپ ارز دیجیتال

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۰۰ ، ۱۶:۱۵
محمد قادری
۲۵
آبان ۰۰

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی(سوئینگ)

 

درب اتوماتیک لولایی در بازار با نام دیگر درب اتوماتیک سوئینگ نیز شناخته می شود، از ویژگی مهم درب لولایی اینست که می توان آن را روی درب اجرا شده قدیمی نیز نصب و راه اندازی نمود. بنابراین درب اتوماتیک شیشه ای لولایی برای بناهای بازسازی شده بسیار مناسب می باشد زیرا در کاهش هزینه ها موثر است و درب اتوماتیک شیشه ای لولایی برای ورودی هایی که عرض کمتری دارند امکان اجرای درب اتوماتیک کشویی نباشد تعبیه می شود.

مکان های مورد استفاده درب های اتوماتیک شیشه ای سوئینگ، بیمارستانها، درمانگاه ها، ساختمان های مسکونی، مراکز نگهداری معلولین و افراد کم توان، مدارس، سالن های نمایش، بوتیک ها، کنسرت ها و...می باشد.بهتر است بدانید درب اتوماتیک لولایی با باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک، سهم بسزایی در کاهش میزان اتلاف انرژی دارد. نکته دیگر در مورد این درب ها این است که با اندک فشاری بر روی بدنه درب، به صورت اتوماتیک باز می شود و در صورت قطع برق، درب به صورت دستی باز و بسته می شود.
 

درب اتوماتیک شیشه ای: درب های اتوماتیک لولایی (Swing) بیشتر در مکان هایی به کار گرفته می شوند که به علت محدودیت در عرض امکان نصب دیگر درب های اتوماتیک وجود نداشته باشد. اپراتور این دربها طوری طراحی گردیده که نیازی به تعویض درب نبوده و تقریباً قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی می باشند و توانایی باز و بسته کردن دربها را به داخل و خارج را دارند. همچنین می توان از این سیستم به صورت یک لنگه و یا دو لنگه به کار گرفت. استفاده از این دربها در مکانهای پر تردد پیشنهاد نمی گردد ولی برای محدود کردن تردد در مکانهای خاص مانند اتاق مدیریت، اتاق سرور، اتاق عمل، طلا فروشی ها و ... و ترکیب آنها با سیستم های کنترل تردد، سیستم کنترلی مناسبی را بوجود می آورند.

درب شیشه‌ای لولایی داخل ساختمان

 

یکی دیگر از انواع درب های اتوماتیک درب اتوماتیک شیشه ای تاشو می باشد (Folding) که جهت ورودی های بسیار کم عرض (کمتر از 200 سانتیمتر) مورد استفاده قرار می گیرد و حدود 95 درصد عرض کل را قابل استفاده می نماید. در فضاهایی که دهنه ورودی کم عرض می باشد بهترین گزینه درب اتوماتیک تاشو می باشد. درب اتوماتیک شیشه ای تاشو در حقیقت ساختاری مشابه درب اتوماتیک لولایی دارد، با این تفاوت که گویی هر لنگه آن به دو قسمت تقسیم شده و دو لنگه توسط لولا به یکدیگر متصل شده اند.

 

http://esfahandoor.com/

انواع درب اتوماتیک لولایی

درب برقی لولایی به دو صورت تک لنگه و دو لنگه می باشد که بر روی هر کدام از لت ها یک بازوی الکترو مکانیکی وجود دارد 

درب اتوماتیک لولایی تک لنگه به صورت یکطرفه عمل کرده و در چپ یا راست بازشو آن محدودیتی وجود ندارد

درب اتوماتیک لولایی دو لنگه تنظیمات زیادی دارد به این صورت است که درب ها همزمان به یک طرف باز شوند و یا یک لت در زمان ورود و دیگری در زمان خروج باز و بسته شود و یا تنظیمات دیگری که متناسب با موقعیت محل و یا سلیقه کارفرما می باشد.

درب برقی سوئینگ  برخوردار از سیستم ایمنی ضد برخورد یا آنتی کرش نیز میباشد، به این ترتیب با تشخیص مانع در زمان بسته شدن در جهت مخالف حرکت می کند.

به علاوه این درب ها سازگار با سیستم کنترل تردد و ضد حریق می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۰۰ ، ۱۵:۵۹
محمد قادری
۲۱
آبان ۰۰

 برای خرید لباس خواب

 عروس چند تکه باید به نکات و موارد بسیاری توجه کرد به این شکل می توان اطمینان داشت که در نهایت خرید ایده‌آل داشته و بتوان از لباس خواب عروس بهترین بهره برداری را پیاده سازی کرد ممکن است.

 شما برای تصور باشید که برای خرید بهترین لباس خواب عروس تنها باید به سراغ مدل های سفید و تودوزی شده بروید در حالیکه در واقعیت این طور نیست و بسیاری از مدل هایی که به ظاهر تناسبی با عروس و عروسی و حال و هوای عروسی ندارند.

 همچنان به عنوان یک لباس خواب عروس مناسب به شمار می‌آیند.

 در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چطور می توان بهترین لباس عروس چند تکه را خریداری کرد .

خرید لباس خواب عروس چند تکه برای خرید لباس خواب عروس چند تکه بهتر است و نکات زیر را در نظر داشته باشید:

 اولین نکته ای که می توانیم به آن اشاره کنیم جنس پارچه لباس خواب عروس چند تکه است اهمیت زیادی دارد که به جنس لباس خواب عروس توجه داشته باشید . اگرچه به نظر می‌رسد که از این لباس در مدت زمان کوتاه تری استفاده کنیم اما گول اسم‌عروس که به دنبال این لباس آمده است را نخورید. اگر شما از لباس عروس تنها یک بار و در شب عروسی استفاده می کنید اما لباس ها بارها بارها به کار شما آمده و ممکن است برای سال‌ها از لباس خواب عروس خود استفاده کرد و آن را به تن کنید.

در واقع اگر چه به نظر می رسد که جنس پارچه آنقدر اهمیتی ندارد اما باور داشته باشید که بخش قابل توجهی از زیبایی لباس شما را جنس پارچه به خود اختصاص می‌دهد. به طور مثال یک پارچه حریر از زیبایی فوق العاده ای برخوردار است در حالی که تصور کنید بخواهید که لباس خواب عروس از پارچه کتان به تن کنید اوضاع به راستی بد خواهد بود.

این موضوع در خصوص لباس خواب های عروس یک تکه و یکسره یا چند تکه به هر ترتیب صادق خواهد بود با این حساب فرقی نمی‌کند که شما تصمیم داشته باشید یک لباس خواب عروس سرای یک تکه خریداری کرده یا اینکه به سراغ مدل‌های چند تکه بروید به هر ترتیب جنس پارچه ای که در این لباس عروس ها به کار برده شده است یکسان بوده و در تمام بخش‌های لباس از یک نوع پارچه و احیاناً با کمی تور دوزی استفاده می‌شود.

بهترین مدل لباس خواب عروس چند تکه بهترین مدل که میتوانید برای خرید یک لباس خواب عروس چند تکه انتخاب کنید تا حدود زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی خواهد داشت در واقع با مدل های متنوع در این دسته‌بندی روبرو هستیم و نمی توان به قطعیت یک مدل و نسبت به دیگران برتری داد.

 

با این حال به نظر می‌رسد که طی سال های اخیر توجه بیشتری به لباس خواب های عروس و لباس های معمولی زنانه چند تکه صورت گرفته است. به این ترتیب شما نیز می توانید در میان مدلهای ارائه شده از لباس خواب های عروس انواع مدل های چند تکه را با وفور بیشتری مشاهده کنیم. به ویژه اگر تصمیم گرفته باشد که خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید مدل های متنوع پیش روی شما قرار خواهد داشت و انتخاب از میان آنها به مراتب ساده تر خواهد بود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۰ ، ۱۹:۳۴
محمد قادری
۲۱
آبان ۰۰

بیشتر قطعات اتومبیل دارای طول عمر استانداردی هستند و پس از مدتی از استفاده (حال این که این استفاده استاندارد و مناسب یا غیراستاندارد باشد) نیاز به تعویض پیدا کرده و به منظور جلوگیری از خسارت‌های مادری و حتی جانی بایستی مورد اهمیت قرار گیرند. در این میان سوال مهمی نیز در خصوص میزان کارکرد منطقی لنت ترمز وجود دارد و با توجه به حیاتی بودن سیستم عملکرد این قطعه، باید به موقع از تمام شدن لنت ترمز آگاهی پیدا کرده و برای خرید آن اقدام کنیم.

عمر استاندارد لنت ترمز  چقدر است؟

 

پیش از هر چیزی باید گفت که در خصوص عمر استاندارد لنت ترمز نمی توان مانند سایر قطعات خودرو برخورد کرد. لنت ترمز مقدار مشخص و دقیقی را  سایر قطعات ندارد و این که طول عمر آن چه قدر بوده و تا چه مدت بتوانید از آن روی خودروی خود استفاده کنید، به عوامل و دلایل مختلفی، بستگی خواهد داشت. از جمله این عوامل می توان به مواردی  شامل جنس لنت ترمز، نحوه رانندگی صاحب خودرو، مکان رانندگی شما (برون شهری و یا درون شهری) و سایر عوامل اشاره کرد.

 

برخی از کارشناسان صنعت خودرو توصیه این طور پیشنهاد می کنند که باید عمر مفید لنت ترمز خودرو را معادل 75 هزار کیلومتر در نظر گرفت. و بعد از طی کردن این مسافت به منظور جلوگیری از حادثه و خسارت ‌های آن بهتر است اقدام به تعویض لنت ترمز کنید را تعویض کنید.

 

نکته: تمام سیستم ‌های هیدرولیکی ترمز شامل مخزن روغن هستند، مشروط بر آن ‌که سیستم، نشتی روغن نداشته باشد اگر سطح روغن ترمز کم شود.، یعنی لنت تمام شده است.

 

از کجا بفهمیم عمر لنت ترمز تمام شده است؟

 

لنت ترمز یک قطعه ‌ی همیشگی در اتومبیل محسوب نشده و بعد از گذشت مدت زمان معینی باید با نمونه ‌ی جدیدی جایگزین شود. البته زمان تعویض لنت ترمز ثابت نیست و نمی ‌توان آن را از قبل تعیین کرد. در واقع کوتاه بودن یا بلند بودن عمر این قطعه از خودرو بستگی به چگونگی رانندگی و استفاده از خودرو دارد. اگر دفعات ترمزگیری به ویژه در سرعت ‌های بالا, بیش از حد معینی باشد قطعا، عمر لنت هم به همان میزان کوتاه ‌تر خواهد بود.

 

خرید لنت ترمز

اگر لنت ترمز خودروی شما ضخامت خود را از دست داده است و زمان تعویض لنت ترمز برای شما فرا رسیده است، می توانید به فروشگاه اینترنتی لنت لاین مراجعه کرده و با دنبال کردن انواع لنت ترمزها، بهترین لنت ترمز مناسب خودروی خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

عوامل تاثیرگذار در زمان تعویض لنت ترمز

عوامل تاثیرگذار در زمان تعویض لنت ترمز خودرو، به شرح زیر هستند و این عوامل در عمر مفید آن تاثیر مستقیم خواهند داشت:

  1. جنس لنت ترمز

  2. در چه مسیرهایی رانندگی می‌کنید؟

  3. چند سرنشین یا بار دارید؟

  4. مسافتی که طی می‌کنید چقدر است؟

  5. لرزش پدال

علائم تمام شدن لنت ترمز و نیاز به تعویض آن

از جمله علائم به اتمام رسیدن عمر مفید لنت ترمز خودرو، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سائیده شدن لنت ها تا آخر

  2. شنیدن صدای جیغ هنگام ترمز گیری از لنت ها

  3. پدال گیری تا اخرین حد ممکن

  4. پایین آمدن روغن ترمز در مخزن به دلیل پر کردن جای خالی لنت ها

  5. روشن شدن چراغ لنت ترمز در برخی خودروها

  6. کاهش میزان قدرت ترمز گیری

  7. کشیده شدن اتومبیل به یک طرف زمان ترمزگیری

کلام آخر

 

به طور معمول لنت ترمز‌ های نو خودرو کمی به زمان احتیاج دارند تا جا بیافتند و عملکرد بهتری داشته باشند. از این روی معمولا توصیه می شود که بلافاصله پس از تعویض لنت ترمز، کمی در رانندگی خود احتیاط بیشتری به خرج دهید. البته این بستگی به جنس و کیفیت لنت دارد اما به طور کلی بهتر است در پانصد کیلومتر ابتدایی که با لنت‌های نو رانندگی می‌کنید، احتیاط کنید. توجه داشته باشید که احتمال دارد لنت ‌های جدید عملکردی متفاوت با لنت‌ های کهنه داشته باشند، با این حساب سعی کنید لنت ‌ها را به اصطلاح قلق ‌گیری کنید تا ببینید عملکرد آن‌ها با لنت ‌های قبلی متفاوت است یا نه.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۰ ، ۱۹:۳۳
محمد قادری
۲۱
آبان ۰۰

طراحی  ویلا بسیار حیاتی است، زیرا علاوه بر پناه دادن به صاحب ویلا، می تواند به زندگی راحت کمک کند. طراحی فرآیند خاصی است که باید توسط افرادی انجام شود که علاقه مند به جزئیات هستند و در مورد طراحی و ساخت ویلا به خوبی مطالعه کرده اند. مهم است که یک طرح خوب ارائه دهید تا به دیگران کمک کنید تا آنچه را که انتظار دارند به دست آورند و به آنها زندگی ای را که شایسته آن هستند ارائه دهید. انواع مختلفی از طراحی وجود دارد که می توان در طراحی ویلا خود یکی از آنها را انتخاب کرد. اما پرکاربردترین نوع طراحی این روزها طراحی مدرن است.

طراحی مدرن ساده و متمایز است. برای رسیدن به یک طراحی عالی، باید مطمئن شوید که رنگ، بافت مناسب را انتخاب کرده و از خطوط تمیز استفاده می کنید. ویلاهای های مدرن از طیف وسیعی از سبک ها استفاده می کنند. این می تواند خانه های ییلاقی، فرانسوی التقاطی، A-Frame، Craftsman، Art Deco، نئوکلاسیک، نئو ویکتوریایی، نئو اکلکتیک، نئو مدیترانه ای، نئو استعماری، پست مدرن و معاصر باشد.

اگر می‌خواهید طراحی ویلای مدرن داشته باشید، نکاتی را به شما می‌دهیم تا مطمئن شوید که خانه‌تان واقعاً همان طراحی مورد نظرتان را خواهد داشت. در اینجا نکات و ویژگی هایی وجود دارد که باید در طراحی و برنامه ریزی یک ویلا مدرن در نظر بگیرید.

 

 

  1. طراحی

 

ویلا های مدرن طراحی خود را بر اساس عملکرد پایه ریزی می کنند. طراحی بر روی مینیمالیسم و تکنولوژی تمرکز دارد. استفاده از تکنولوژی مدرن در کارکردهای مناطق مختلف ویلا گنجانده شده است. این نوع ویلاها شامل استفاده از نمای کلیشه ای بتن، فولاد و شیشه است. مواقعی وجود دارد که لمس ویلاهای قدیمی تاریخی را دارد و به شکلی ظریف از شیشه استفاده می کند. همچنین می توانید مشاهده کنید که ویلاهای مدرن معمولاً ظاهری صاف و روان دارند.

 

  1. تابع.

در طراحی ویلا های مدرن، عملکرد مهمترین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. قبل از اینکه فوراً در ایجاد یک طرح عالی که واقعاً برای شما کار نمی کند بپرید، ابتدا به آنچه واقعاً نیاز دارید فکر کنید. خانه شما تنها در صورتی با موفقیت طراحی می شود که همه چیز بتواند مطابق با سبک زندگی، حرفه و سلیقه شما به خوبی کار کند. همه چیز باید تا حد امکان کاربردی باشد. این بهترین راه برای ساختن خانه، خانه شماست.

 

  1. رنگ ها.

در طراحی ویلا های مدرن، رنگ های مورد استفاده از رنگ های خنثی با لهجه های روشن و پررنگ تشکیل شده است. معمولا از رنگ های پاستلی در دکوراسیون مدرن استفاده نمی شود. با این حال، هنوز هم می توانید هر رنگی را که می خواهید انتخاب کنید، فقط باید مطمئن شوید که آنها مکمل یکدیگر هستند و به خوبی متعادل هستند. پالت رنگ مدرن یا معاصر عمدتاً از رنگ های خنثی تشکیل شده است و با رنگ های روشن و پررنگ برجسته می شود. شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید، اما باید مراقب باشید که مکمل و متعادل باشند. پالت های رنگ مدرن شامل قرمز گیلاسی، سیاه، سفید و نقره ای است. نارنجی، کرم و قهوه ای؛ موکا قهوه ای و عاج؛ آبی کبالت، تخته سنگ، سفید و زغال چوب؛ زرد روشن، سفید و خاکستری؛ سبز لیمویی، آبی کبالتی و سفید؛ و خیلی های دیگر.

 

  1. چراغ ها

 

طراحی مدرن از نور مناسب استفاده می کند. بیشتر ساختارهای آنها ظاهری سبک و تقریباً نیمه شفاف دارند. استفاده از چراغ های پین، نورهای بالا، لامپ های دیواری، نورافکن ها، چراغ های با دیمر و موارد دیگر در طراحی مدرن رایج است.

 

  1. بافت ها و الگوها.

اگر می خواهید از بافت ها و الگوها استفاده کنید، آنهایی را انتخاب کنید که خطوط تمیز دارند. ایده آل ها جامدادی، راه راه، الگوهای هندسی و انتزاعی هستند. همچنین می‌توانید از طرح‌های حیوانی روی فرش و سایر لوازم تزئینی استفاده کنید. از بند و توری استفاده نکنید زیرا با طراحی مدرن تکمیل نمی شود.

 

  1. پنجره.

 

طرح های مختلف پنجره وجود دارد که همیشه با طراحی بیرونی ویلا تکمیل می شود. اکثر خانه‌های مدرن از شیشه‌های پنجره‌ای با فریم‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند، اما برخی از آنها به طرز خلاقانه‌ای از چوب نیز استفاده می‌کنند. حتی می توانید چند قالب در اطراف پنجره اضافه کنید تا نمای بیرونی جذاب تری داشته باشید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا نور بیشتری در داخل ویلا خود می خواهید یا خیر. به این ترتیب می توان اندازه های پنجره را تعیین کرد. اما اکثر ویلاهای مدرن از پنجره‌های عریض استفاده می‌کنند تا مقدار مناسبی از نور طبیعی را در داخل خانه قرار دهند.

 

  1. فضاهای ذخیره سازی.

کثر طرح های مدرن از فضاهای ذخیره سازی منحصر به فرد استفاده می کنند. اینها به شما کمک می کنند تا خانه ای مرتب داشته باشید تا همه چیز به خوبی نگهداری شود. برای سرگرمی‌ها، لباس‌ها، فعالیت‌ها، فایل‌های مهم و موارد دیگر، فضای ذخیره‌سازی متفاوتی داشته باشید. حتی باید کابینت های خوبی در آشپزخانه داشته باشید. برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار در قسمت بالا، می توانید از کابینت های آویز برای صرفه جویی در فضا استفاده کنید و اجازه دهید به سقف برسد.

 

  1. فضاها.

 

ویلا های مدرن دارای فضاهای باز هستند. طرح های شلوغ را کنار بگذارید. شما می توانید سقف های بلند داشته باشید. فقط از مبلمانی که نیاز دارید استفاده کنید و مطمئن شوید که برای فضای شما مناسب است. اگر منطقه شما کوچک است از مبلمان بزرگ استفاده نکنید. اگر جای شما بسیار وسیع است از مبلمان خیلی کوچک استفاده نکنید. همه چیز باید به خوبی با فضای موجود مطابقت داشته باشد.

 

  1. مبلمان.

 

مبلمان ساده در طراحی مدرن استفاده می شود. مبلمان معمولی مورد استفاده از وینیل، پلاستیک و فلز برس خورده است. همچنین می توانید از چوب های لاکی استفاده کنید که با خطوط براق طراحی شده اند. در انتخاب مبلمان خود رنگ ها را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که متناسب با رنگ خانه شما باشد. از مبلمان عتیقه برای طراحی مدرن استفاده نکنید، مناسب نیستند.

 

  1. لوازم تزئینی.

 

در انتخاب لوازم دکوری خود دقت کنید که از خطوط تمیز و متناسب با رنگ منزل شما استفاده شود. اگر از نقاشی‌ها استفاده می‌کنید، باید از طراحی مدرن، التقاطی، آوانگارد یا معاصر نیز برخوردار باشند. سایر لوازم جانبی باید از خطوط براق و صاف استفاده کنند تا آن را برای خانه مناسب کنند. همچنین توجه داشته باشید که طراحی مدرن حداقل است، از لوازم جانبی زیاد استفاده نکنید.

 

  1. منطقه غذاخوری.


 

برای ناهارخوری، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید. شما ممکن است یک ناهار خوری ساده یا یک منطقه کلاسیک را انتخاب کنید. ممکن است غذاخوری خوب یا فقط یک بار بخواهید. هر آنچه را که انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که از مبلمانی متناسب با طرح، رنگ و مفهوم خانه استفاده خواهید کرد. در صورت تمایل، می توانید ناهارخوری خود را رنگارنگ کنید.

 

  1. اتاق خواب.

 

حمام های مدرن عمدتاً بیهوده هستند. در اینجا باید سلیقه و نیازهای شخصی صاحب ویلا در نظر گرفته شود. اگر فردی اتاق خواب تیره می خواهد، می توانید از رنگ های روشن یا رنگ های خنثی در داخل استفاده کنید اما پرده های تیره و پارچه های تیره داشته باشید. همچنین باید چراغ هایی با دیمر، چراغ های پین و یک آباژور وجود داشته باشد. برخی از اتاق خواب های مدرن حتی دارای حمام مخصوص به خود، یا وان گردابی و اسپا هستند. حتی برخی از آنها یک استخر شنا دارند که مستقیماً به اتاق متصل است. اتاق خواب هایی نیز وجود دارد که دارای بالکن یا ایوان خاص خود هستند. برخی وسایل ورزشی نیز در برخی اتاق ها دیده می شود. این واقعاً به نیازهای صاحب خانه بستگی دارد.

 

  1. آشپزخانه

 

نوع چیدمان آشپزخانه خود را بشناسید. می تواند طرح باز یا بسته باشد. چیدمان های باز برای سرگرمی و گفتگو با مردم در سایر قسمت های ویلا خوب است. روشنایی خوب آشپزخانه خود از جمله نور طبیعی را در نظر بگیرید. می توانید از نورپردازی فرورفته در آشپزخانه خود استفاده کنید که معمولاً از سبک طراحی مدرن استفاده می شود. برای نگهداری اشیاء از یک جزیره، بکسل، نیمکت و کشو استفاده کنید. مطمئن شوید که آنها صاف و روان هستند.

 

  1. اتاق نشیمن.

در یک خانه مدرن، فضای نشیمن باید باز باشد. ترافیک همیشه باید با چیدمان مبلمان در نظر گرفته شود. می توانید از نور طبیعی استفاده کنید و با داشتن پنجره های شیشه ای عریض می توانید این کار را انجام دهید. به این ترتیب، اتاق نشیمن باز شما به خصوص در هنگام صبح روشن می شود. باید محل قرارگیری تلویزیون را در نظر بگیرید. قبل از شروع طراحی اتاق نشیمن خود، باید فکر کنید که می خواهید تلویزیون خود را در کجا قرار دهید. می توان آن را روی دیوار نصب کرد یا در یک کابینت مخفی قرار داد. دانستن محل قرارگیری تلویزیون می تواند به داشتن یک طراحی خوب کمک زیادی کند.

 

  1. حمام.

 

اگر فضای کافی در ویلا خود دارید، ممکن است بخواهید حمام وسیعی داشته باشید. حتی اگر بخواهید می توانید یک کاناپه داخل آن داشته باشید. اما برخی فقط دوش را با شیشه پوشانده اند. حمام های مدرن از کاشی های شیشه ای و سرامیکی استفاده می کنند. انتخاب رنگ به سلیقه صاحب ویلا بستگی دارد اما اکثر حمام ها سفید، خاکستری، بژ یا کرم هستند. معمولاً از رنگ‌های روشن در اینجا استفاده می‌شود، اما هنوز هم سرویس‌هایی وجود دارند که از رنگ‌های پاستلی روشن استفاده می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۰ ، ۱۹:۳۱
محمد قادری
۲۰
آبان ۰۰

It’s time to explore the land of wonders in real. Where to be able to experience the sun hit among the sandy seas sides; while being able to do ski in one of the most equipped ski resorts of the Middle-East. Besides all of these breathing facts about this destination’s nature aspects; It’s home to the marvelous heritages of a 2500 year civilization. 

This article is all about those superb & comprehensive guides & facts about the beloved country of Iran; powered by Espad Travel, an Iranian online travel agency who is in love with making the world familiar with Iran and make them enthusiastic for traveling after disappearing of the miserable coronavirus. 

In order to be more aware of the rest of Iran travel information, iran tours and travel services, just refer to Espad Travel website. We are very pleased to announce our Iran Cultural Tour

 

 

 

Safety  in Iran

 

Contrary to the negative propaganda of some Western media, Iran is a safe country. It does not pose a threat to citizens and tourists. In recent years, despite the rise of terrorist groups such as ISIS and the Taliban in the Middle East and some of their attacks in the heart of Europe. Better to know that, Iran has been immune from such human rights practices and is known as the safe island of the Middle East. Despite the relative insecurity that prevails in the world, not one single terrorist incident has been reported in the country.

 

Tehran Travel Guide Overview

 

Rested on the slopes of the Alborz mountains and the famous mount Damavand, Tehran is the world’s 15th most populist city and 28th largest city in the world. It’s best known with Azadi and Milad towers. Initially, It was a little town with strategic importance. So, Agha Mohammad Khan, the first Qajar king, appointed it as Iran’s capital in 1778.

Nowadays, Tehran is mostly known with crowds, smog-filled weather, and traffic-clogged streets. But, there’s much more than these troubles to discover in this overflowing city. There are lots of parks and cozy places you should visit which we’ll cover soon in this post.

This marvelous city is situated about one mile above the sea. Thus, it’s cooler than most of the other capitals in the middle east and you can enjoy a great climate during your tour in this city. In the summer, however, the temperature might reach up to 40 centigrade degrees.

Besides, another characteristic of the city is its museums telling you the story of ancient Persia in this modern age. Therefore, some people call it the city of museums. To name a few, carpet museum of Iran, Golestan Palace, and National Jewelry Museum are some of these must-see museums. It is also considered an important business city in Iran and the middle east since lots of international exhibits are held there, annually., and consequently, there are modern and well-equipped hotels in Tehran.

 

 

Best time to travel to Tehran

 

Since it is not located in the deserts, there are some cooler times to travel. New Year holiday, Nowruz, is in the spring. This holiday starts on March 21st and it’s the best time for your tour in Tehran. Also, people leave Tehran, heading for their cities resulting in lighter traffic. You can also breathe this mild weather during April, May, September, and early November. While in the not-so-cold winter the air pollution increases, the weather in summer may get very hot and humid.

What to eat in Tehran

 

The rich culture of Iran is evident in all areas of Iranians’ life and the food is no exception. Although Tehran is not dependent on a particular culture or tribe, it has some delicious Persian foods to serve its guests. Some must-have traditional and local foods of Tehran are:

 

Dizi: AKA “Abgoosht”, this food is a bean broth coming from more than a century ago. And, it’s a mixture of beef, lamb, and chickpeas.

 

Ash Reshte: This traditional soup is a delicious mixture of chickpeas, beans, herbs, and noodles. Also, sometimes some yogurt is added as a topping.

 

Fesenjan: This dish is from the Achaemenid Empire, 515 B.C. and there are walnuts, pomegranate paste, and chicken meat.

 

These are only a few of delicious foods in Tehran and of course all around Iran. You will have a wide range of options to eat in Tehran.

 

Tehran Hotels 

 

As mentioned before, Tehran is the businessmen’s destination from all over the world. So, the hotel industry has been developed drastically. You have a wide range of choices for accommodation in Tehran. According to TripAdvisor , you can choose one of the following hotels or hostels based on your budget:

 

Iran Cozy Hostel

Ibis Hostel

Tehran Heritage Hostel

Hotel Markazi Iran

Niloo Hotel

Parsian Azadi Hotel

Espinas Palace Hotel

Espinas Hotel

Things to do in Tehran 

 

Golestan Palace: This grand building is located elegantly in 15-Khordad street. It’s the symbol of Qajar architecture decorated with professionally painted tiles. Don’t miss the beautiful garden, Main Hall, and Negar Khaneh during your visit of Golestan Palace.

 

Sa’d Abad Museum Complex: Qajars built this royal building to spend their summer. And, in the Pahlavi era, they expended it. Namely, White Palace, Green Palace, Nations Art Museum, and the Fine Art Museum are some of the highlights of this eye-catching museum.

 

Treasury of National Jewels: Jewels Museum is the jaw-dropping majesty of Safavid, Qajar, and Pahlavi kings which contains priceless gems and metals. To name a few, Globe of Jewels and the Peacock Throne are the must-see highlights of this royal museum.

 

Milad Tower: The world’s sixth tallest tower in 2017, is the symbol of Tehran. There’s a spectacular view of the city from the top of Milad Tower. Don’t miss the revolving restaurant and observation decks.

 

Tehran has much more attractions to discover and you’ll just need to have enough time and one of our professional guides to surf the attractions of the Persia’s capital.

Handicrafts

Tehran is not only the center of important businesses but also it’s where people from all over Iran come to make a better living. Therefore, they bring their culture, lifestyle, and handicrafts to this metropolis. Although we can’t relate these handicrafts to Tehran, some of the most common ones are:

•    The art of the 1st century BC, glassblowing, involves inflating molten glass into a bubble using a blowpipe.

•    Paintings on leather or cloth are the art of the Qajar era and are very precious handicrafts.

•    Jajim is another priceless handicraft worth buying in Tehran. It’s a woven woolen cloth in various colors including turquoise.

•    Sohan is a toffee made of wheat sprout, flour, egg yolks, rose water, saffron, and cardamom which makes it a must-have souvenir of Rey city, Tehran

Espad Travel’s history regards to Iran tourist visas indicates the correct way and method we’ve gone through; as a result, our clients will receive their visas within the easiest and most fluent method. Here, we’re going to provide you with some of the most important facts about Iran tourist visas,

Known by the locals of the city also as “ Half of the World ”, Isfahan is the third-largest city of Iran. It was the capital of the Safavid dynasty in the 11th century for more than one hundred years. Isfahan is regarded as the first cultural capital of the Islamic countries.
Also, It’s a beautiful city and is known as “The city of turquoise domes” due to beautiful tile works and domes.

When traveling Mashhad some of our travel spend on buying a souvenir from this beautiful and popular city. Mashhad is one of the most famous, popular and tourism cities of Iran, the destination for millions per year. This huge popularity and travel mean there are lots of great and modern shopping centers at Mashhad to answer all this huge demand. But with this huge diversity and options how do you know which are the best places and centers to purchase the best and highest quality souvenir? So in this article, we are going to get to know the best shopping centers of Mashhad to help you purchase your best and highest quality possible souvenir from this multi-purpose popular tourism city. Here are the best shopping centers in Mashhad

The 5th populous city of Iran, Shiraz, is located in the southwest of Iran in the Fars Province. It’s one of the oldest cities of Iran and last was the capital from 1750 to 1800 in the Zand Dynasty.
Shiraz was regarded as a very important trade center for more than one thousand years. This city is also known as the City of Roses, City of Love, and the City of Gardens..

Known as one of the oldest cities of Iran which is famous for its unique architecture, Yazd is one of the most notable cities to visit in Iran. Also, Yazd is called “The City of Wind catchers’‘ which were used to cool down the buildings during the boiling weather of summer. This city was the center of Zoroastrianism in the Sassanid era and is now the city of Zoroastrians.

At Espad Travel, we’re honored to know an unwritten list of hotels that has gained the previous travelers’ satisfaction; so our Iran hotel advisors can easily suggest you the best hotels based on your own requirements and Iran group tours interview. Ref- https://espadtravel.com/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۰۰ ، ۱۷:۳۷
محمد قادری
۱۷
آبان ۰۰

محوطه سازی باغ رستوران یکی از حوزه های تخصصی محوطه سازی و طراحی فضای باغ است که با باید حتما به صورت کاملا حرفه ای به آن پرداخته شده و بهترین بهره برداری از فضا و پتانسیل های آن صورت بگیرد. این محوطه سازی باید به شکلی باشد که بتوان ضمن بهره برداری از یک فضای سبز، زمینه لازم برای ایجاد یک رستوران در فضای باز را نیز فراهم ساخت.

در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص طراحی برای باغ رستورانبیشتر بدانیم.

با ورود مشتریان به یک باغ رستوران، چیزی که از پیش انتظار دارند یک فضای سرسبز با میز و صندلی های رستوران و نورپردازی رویایی و دلنشین است و شما باید درست چنین چیزی را به آن ها ارائه دهید تا رضایت کامل مشتریان خود را به دست بیاورید.

به علاوه موضوع علاقه مندی جامعه امروزی به چنین محوطه های رستورانی باعث شده تا بیش از پیش رستوران سازی در فضای سبز موضوعیت پیدا کرده و عده بیشتری به بازگشایی چنین رستوران هایی روی بیاورند.

ساخت و ایجاد یک رستوران باغ با در نظر گرفتن اولویت های رفاه رستورانی و همین طور ایجاد فضای سبز، باید به طور موازی پیش رفته و هر دو وجه این موضوع به خوبی مورد اهمیت قرار بگیرند.

مراحل محوطه سازی باغ رستوران

برای آن که محوطه سازی باغ رستوران به خوبی پیش برود، لازم است که مراحل آن نیز مطابق برنامه ریزی انجام شده و در نهایت بهترین نتیجه از چنین پروژه ای گرفته شود. این مراحل را می توان مطابق آن چه در زیر آمده تعریف کرد:

  • بازدید از محوطه و مساحت موجود

  • دریافت اطلاعات و سلیقه مشتری 

  • تطابق دادن نظر مشتری با پتانسیل های موجود 

  • ایجاد یک طرح اولیه استاندارد با رعایت سلیقه مشتری و امکانات موجود

  • دریافت تائید نهایی و شروع پروژه

 

انواع مدل های محوطه سازی باغ رستوران

محوطه سازی باغ رستوران می توان به مدل های مختلفی طراحی شده و بسته به این که سلیقه کارفرما چه باشد و چه پلت فرمی را برای پیاده سازی ترجیح دهد، یکی از مدل ها و سبک های مختلف محوطه سازی انتخاب خواهد شد. از جمله مدل های محوطه سازی یک باغ رستوران می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سبک سنتی

  • سبک کلاسیک

  • سبک مدرن

  • سبک لوکس

  • سبک ایتالیایی

  • و ...

هر یک از این سبک ها نیازمند مدل سازی خاص خود بوده و در صورتی که بخواهید بهترین سبک از طراحی محوطه سازی باغ رستورانی را پیاده سازی کنید، لازم است که در خصوص هر یک از این سبک ها اطلاعات کافی به دست آورده، سپس انتخاب داشته باشید. صرف این که شما به سبک ایتالیایی علاقه مند هستید، باعث نخواهد شد که پیاده کردن چنین سبکی در محیط رستورانی شما، پاسخگو باشد.

باید حتما پیش از آن شناخت خوبی نسبت به جامعه هدف مشتریان خود داشته و بدانید که چه سبکی باعث جذب آن ها شده و می تواند سطح رضایت مشتریان را بالا ببرد. به این شکل فرصت خواهید داشت که از سبک طراحی محوطه فضای سبز رستورانی خود، بهترین بهره برداری برای افزایش فروش را نیز داشته باشید. این در واقع یک فرصت بازاریابی است که کمک می کند تا به جذب مشتریان بیشتر و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار، کمک کرده و در نهایت سودآوری قابل توجه تری داشته باشید.

عناصر طراحی باغ رستوران

برای آن که بتوانید بهترین طراحی باغ رستوران را ایجاد و پیاده سازی کنید، استفاده از عناصری چون پل های چوبی، پرگولاهای بزرگ، آلاچیق، آبنما، مسیرهای سنگی، صخره ای، برکه، آبشار، حوضچه و .... جایگاه مناسبی خواهند داشت.

در صورتی که تصمیم به ایجاد کردن یک محوطه رستورانی سنتی داشته باشید، تعبیه تخت های رستورانی نیز جایگاه خاص خود را داشته و می تواند بسیار زیبایی و کارایی عالی به وجود بیاورد.

بسته به این که گستردگی فضا چقدر باشد، هر یک از این عناصر کارایی خود را داشته و می توان با اضافه کردن آن ها به محوطه، بهترین برداشت را ایجاد کرد.

نکته: در طراحی باغ رستوران باید حتما فضای مناسب و قابل قبول برای رفت و آمد مشتریان تعبیه شده و بهینه سازی برای شرایطی که تجمع زیادی وجود داشته و رفت و آمد در اوج ترافیکی خود باشد، صورت بگیرد.

کلام آخر

شما چه نظری درباره محوطه سازی باغ دارید و در صورتی که تصمیم به برپا کردن چنین محیطی داشته باشید، چه سبکی را ترجیح می دهید؟ نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۰۰ ، ۱۶:۲۱
محمد قادری
۱۴
آبان ۰۰

«اسفند 98 بود که تصمیم گرفتم مدل vivobook-s431 لپتاپ ایسوس رو بخرم. قیمتش توی دیجیکالا 12 میلیون و صد بود. روز بعد پول هام رو جمع و جور کردم و اومدم که سفارشش بدم؛ دیدم قیمتش شده 12 میلیون و هفتصد. 600 تومان افزایش قیمت به فاصله کمتر از 24 ساعت! طبیعتا یکم سختم بود. به خاطر همین رفتم توی سایت ترب و این لپ تاپ رو سرچ کردم؛ با یه فروشگاهی آشنا شدم که اونجا قیمتش 11 تومن بود. خریدمش اما هیچ محصولی برام نیوردن! خلاصه اینکه بعد 20 روز و 2 بار مراجعه حضوری تازه تونستم اصل پولم رو پس بگیرم.

تو همین فاصله قیمت توی دیجیکالا شده بود 13 میلیون و پونصد! دوباره رفتم توی ترب و سرچ کردم. این بار با یه سایت دیگه آشنا شدم که کمترین قیمت رو داشت. زنگ زدم و قرار بر این شد که برای راحت شدن خیالم توی سایت سفارش بدم و در خونه پول رو پرداخت کنم. 3 هفته از اون سفارش هم گذشت و بازم خبری نشد. بعد اینکه تماس گرفتم گفتند:«این مدل رو توی انبار تموم کردیم» و دو مدل دیگه بهم پیشنهاد دادن. قیمت اون لپ‌تاپم هر روز بالا می‌رفت! شد 14 میلیون و ششصد!

منبع: aryanews

من اون زمان قید خرید اون لپ تاپ رو زدم و الان قیمت همون لپ‌تاپ توی دیجیکالا 27 میلیون و هفتصده!

بعد این جریان بود که برام یه سوال بزرگ پیش اومد:«چطوری می‌شه قبل خرید اینترنتی از یه سایت جدید، از کیفیت خدماتش مثل ارسال و پشتیبانیش مطمئن شد؟ یا اینکه کسی هست که بتونه جواب این سوال رو بده؟

بعد از فکر کردن به گزینه ای بهتر از تجربه‌های مشتریان قبلی اونجا نرسیدم.

و فقط مشتریانی که قبلا از اون فروشگاه خرید کرده بودن میتونستن بدون هیچ سوگیری‌ای بگن که خوب بوده یا نه.»

و  اینطوری بود که بعد از حدود یه سال از اون جریان، ماتوریتی متولد شد.

ماتوریتی چیست؟

ماتوریتی بستری آزاد و رایگان برای اشتراک گذاری‌ تجربه‌های خرید اینترنتی است. در این بستر با خوندن و کمک گرفتن از تجربه‌های خرید بقیه، می‌توان خرید بهتر و لذت‌بخش‌تری داشت.

C:\Users\G10\Desktop\ماتوریتی.jpg

 همچنین می‌توانیم تجربه‌های خرید خودمان رو به گوش هزاران نفر برسانیم و به آن‌ها هم حس خوب بعد از یک خرید لذت‌بخش را هدیه بدیم یا حداقل از تکرار یه تجربه بد برای بقیه جلوگیری کنیم.

در واقع ماتوریتی راوی قدرت تجربه‌ها است. تجربه‌هایی که پشت هرکدام قصه‌ای ارزشمند وجود داره که هنگام خرید به تصمیم‌گیری مطمئن‌تر ما کمک بسیار زیادی خواهند کرد.

منبع: ilna

نوشتن تجربه‌ روی کسب و کارها هم تاثیری دارد؟

کسب‌وکارها هم با استفاده از ابزارهای ماتوریتی میتوانند حرف‌های مشتریانشان را بشنون، به آن‌ها پاسخ بدن و با تحلیل‌ها و اطلاعاتی که در اختیارشان قرار داده می‌شود به طور مستمر بهبود داشته باشند.

در نتیجه این اتفاق‌ها، اعتماد در فضایی شفاف و بدون سوگیری و فیلترینگ به وجود خواهد آمد. و ما حس خوب بعد خریدهای لذت‌بخش را به فراوانی تجربه خواهیم کرد.

چگونه با استفاده از ماتوریتی خیالم از یک خرید مطمئن راحت است؟

در حال حاضر بیش از 6 هزار تجربه در 10 دسته‌بندی توی سایت ماتوریتی (matority) وجود دارد که کمک می‌کند تا با استفاده از تجربه بقیه در مورد خرید از یک فروشگاه تصمیم بگیریم یا با فروشگاه هایی که بهترین تجربه‌ها را برای مشتریان خود به وجود آورده‌اند آشنا شویم.

برای مشاهده تجربه‌های بقیه از یک فروشگاه خاص کافیست اسم آن را در سایت جست‌وجو کنیم و برای آشنایی با بهترین فروشگاه‌ها با استفاده از دسته‌بندی‌ها و برچسب‌های برندها با کیفیت‌ترین فروشگاه را در یک دسته بندی یا محصول خاص پیدا کنیم.

چگونه با به اشتراک گذاشتن تجربه خریدمان، نجات‌بخش هزاران نفر دیگر می‌شویم؟

با استفاده از دکمه نوشتن تجربه در سایت می‌تونید به راحتی تجربه خریدتون از یک فروشگاه را با بقیه به اشتراک بزارید. همچنین در صورتی که اون فروشگاه جزو حدود 1000 فروشگاه موجود در ماتوریتی نباشد، می‌توانید به راحتی آن فروشگاه را ثبت و تجربه خود را در مورد آن به اشتراک بگذارید.

در نتیجه اگر تجربه بدی را در سایت ثبت کنیم و آن را در اختیار دیگران بذاریم، هم از تکرار یک اتفاق بد جلوگیری کردیم و هم صدایمان را به گوش کسب و کار مورد نظر رسانده‌ایم. 

C:\Users\G10\Desktop\ماتوریتی.png

در رگ‌های ماتوریتی، آزادی در جریان است!

همانطور که گفته شد، ماتوریتی بستری آزاد و مستقل است. در ماتوریتی برخلاف بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، هیچگونه فیلتری روی تجربه‌های شما اعمال نمی‌شود. اگر نظر شما حاوی موارد سیاسی یا کلمات رکیک نباشد، بلافاصله بعد از ثبت در سایت قرار می‌گیرد و نفع و ضرر هیچ کسب و کاری در تجربه‌های شما تاثیری نخواهد داشت! بنابراین در رگ‌های ماتوریتی آزادی در جریان است و ما تمام تلاش مان ایجاد بستری بی‌طرف است که در آن هم کسب و کارها و هم مشتریان همزمان برنده میدان نبرد علیه تجربه بد و تلخ باشند!

منبع: baharnews

با تمام قوا در برابر تقلب می‌ایستیم!

سوال مهمی که این وسط پیش می‌آید این است که اگر کسی تجربه غیرواقعی ثبت کرده باشد، تکلیف چه خواهد بود؟

در جواب باید گفت که این کاملا طبیعی است که هر برندی تعدادی وفادار و تعدادی ناراضی داشته باشند. حتی بهترین برندهای دنیا هم مشتریان ناراضی‌ای دارند.

بنابراین کاملا ممکن است کســی تجربه منفی برای یک برند بنویســد و برند ادعــا کند که این تجربه تقلبی و کار برند رقیب اســت و اصلا خریدی اتفاق نیفتاده است. در این صورت هر برند با پنلی کــه در اختیار دارد تجربه را پرچمگــذاری میکند و آن تجربه مخفی می‌شــود. یک پیام بــرای نویســنده پیام ارســال می‌شــود که با توجه به ادعای برند از او میخواهیم پیامکــی، تصویری مبنی بر اینکه نشان دهنده خرید از آن برند باشد، برای کارشناسان ماتوریتی ارسال کند. 3روز هم به نویســنده وقت داده میشود و اگر در 3روز ثابت شــد تجربه مجددا نمایش داده می‌شــود و اگر مدرکی ارسال نشود، تجربه حذف خواهد شد. مــورد دیگری هم که هست مثال کاربری تجربه خوب یا بد نوشــته و برند تصمیم به تشــکر یا دلجویی می‌گیرد. یک دکمه‌ای هســت به نام پیداکردن نویســنده که از او می‌خواهد شماره تماس یا پیگیری خود را در صورت تمایل برای برند ارسال کند و برند بر اساس سیاست‌ها‌ی مشتری مداری مجموعه خودش می‌تواند از نویسنده دلجویی کند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۰۰ ، ۱۹:۱۲
محمد قادری
۰۲
آبان ۰۰

انواع عطر و ادکلن تنها در میزان غلظت عصاره‌های روغنی معطر در حلال آن متفاوت نیستند. شدت و ماندگاری عطر بر اساس غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / روغن عطر) مورد استفاده در آن می‌باشد. هر قدر درصد ترکیبات معطر افزایش می‌یابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌شود.

 باید اعتراف کرد انتخاب یک رایحه خاص کار چندان ساده‌ای نیست و داشتن اطلاعات به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری سراغ خرید عطر و ادکلن بروید. به همین دلیل عطر لیلیوم در این مقاله بیان میکند این عطر‌ها چه فرقی با هم دارند.

انواع عطر
انواع عطر

انواع عطر بر اساس غلظت ماده معطر

 پرفیوم (Parfum)
این نوع عطر که با اسامی دیگری همچون اکستریت دوپرفیوم (Extrait de Parfum) یا عطر خالص نیز شناخته می‌شود، بیشترین میزان غلظت را دارد. غلظت عطر در پرفیوم بین ۱۵ تا ۴۰ درصد است؛ با این حال، غلظت بسیاری از پرفیوم‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

پرفیوم در میان تمام انواع عطر دوام بیشتری دارد و معمولاً بیش از ۸ ساعت روی لباس یا بدن، رایحه خوش متصاعد می‌کند. همچنین پرفیوم به علت غلظت بالا، گران‌ترین نوع عطر نیز محسوب می‌شود. افرادی که پوست حساس دارند بهتر است از پرفیوم استفاده کنند

ادوپرفیوم (Eau de Parfum)

بعد از پرفیوم، ادوپرفیوم (EDP) بیشترین میزان غلظت را دارد. غلظت این نوع از عطرها، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

ادوپرفیوم‌ها به‌طور میانگین بین ۴ تا ۵ ساعت دوام دارند و از نظر قیمت، از پرفیوم ارزان‌تر بوده و حاوی الکل بیشتری هستند. این نوع عطر که رایج‌ترین نوع موجود در بازار بوده، مناسب استفاده تمامی افراد برای مجالس رسمی و مهمانی‌های شبانه است.

ادوتویلت یا ادوتوالت (Eau de Toilette)

واژه ادوتویلت که از زبان فرانسوی گرفته شده است، معنای «آماده شدن» دارد. غلظت عطر در ادوتویلت بین ۵ تا ۱۵ درصد است و قیمت آن نسبت به ادوپرفیوم کمتر است.

EDTها که از محبوب‌ترین عطرهای بازار به‌شمار می‌روند پس از استفاده، بین ۲ تا ۳ ساعت دوام دارند و مناسب برای مصارف روزانه است.

ادکلن (Eau de Cologne)

غلظت عطر در ادکلن (EDC) بسیار کمتر از سایر عطرهای عنوان شده است و بین ۲ تا ۴ درصد روغن عطر دارد و حاوی مقادیر بسیار زیادی الکل است.

با اینکه قیمت ادکلن در مقایسه با سایر عطرها ارزان‌تر است، اما رایحه آن معمولا بیشتر از ۲ ساعت دوام دارد. ادکلن‌ها معمولاً در شیشه‌های بزرگ عرضه می‌شوند. در قدیم به عصاره گیاهان و مرکبات، ادکلن گفته می‌شده است.

اوفرش (Eau Fraiche)

ماندگاری اوفرایش مشابه ادکلن است و رایحه آن معمولاً تا ۲ ساعت دوام دارد، اما غلظت آن معمولاً از ادکلن کمتر بوده و بین ۱ تا ۳ درصد است.
اگر چه اوفرش غلظت اندک دارد، اما حاوی مقادیر بالای الکل نیز نمی‌باشد، بلکه در این محصول آب جایگزین الکل شده است.

عطرها با غلظت‌های مختلف، قیمت‌های متنوعی دارند، بنابراین بهتر است پیش از اقدام به خرید عطرو ادکلن   از لیلیوم از انواع موجود آن اطلاع حاصل کنید.

انواع عطر
انواع عطر

انواع عطر هنگام خرید عطر و ادکلن

شاید بارها پیش آمده که موقع خرید عطر و ادکلن درخواست کردید مثلاً بوی شیرین نمی خواهید ولی فروشنده باز عطری با بوی تلخ به شما ارائه کرده، و حتما بارها اتفاق افتاده که فردی به دنبال عطری با بوی تلخ بوده و پس از  معرفی چندین عطر متوجه میشویم که در اصل به دنبال بوی خنک و تند بوده و این دو  اصلا به یکدیگر ارتباطی نداشته اند.
آگاهی داشتن از انواع عطرها و گروههای بویایی به شما کمک خواهد کرد که عطر دلخواهتان را سریع تر و دقیقتر پیدا کنید. برای مثال وقتی فروشنده عطر محصولات جدید را به شما معرفی می کند ، از نوع دسته بندی آن می توانید متوجه شوید آیا این عطر مورد علاقه شما خواهد بود یا نه ؟ و جالب تر اینکه از روی رایحه عطرها به راحتی خواهید توانست تا حدود قابل توجهی یک ایده ی کلی در مورد تیپ شخصیتی افراد بدست آورید.
اغلب اوقات دسته بندی هایی که به صورت عمومی ارائه میشوند اینگونه است:” گرم ، خنک ، تند ، ملایم ، شیرین ، تلخ ”. در واقع به صورت صحیح  و علمی گروههای بویایی اینها هستند:

انواع عطر بر اساس گروه بویایی:

•     آروماتیک ( Aromatic )
•     چایپره ( Chypre )
•     مرکبات ( Citrus )
•    میوه ای(Fruity)
•     گل دار ( Floral )
•     چرمی ( Leather )
•     شرقی ( Oriental )
•     چوبی ( Woody )

اینها دسته بندی های اصلی هستند ، مطلبی که شاید جز در عطر فروشی های حرفه ای تا به حال به در کمتر جایی شنیده باشید . البته لازم به ذکر است که بسیاری از فروشنده ها هم این دسته بندی ها رو نمی شناسند.

انواع عطر
انواع عطر

شرقی ( Oriental ) :

گروه یا خانواده بویایی رایحه های شرقی یا (اورینتال)Oriental. این گروه در اروپا و آمریکا طرفداران بسیاری دارد، دلیل آن هم به کار بردن ترکیب ادویه ها در این عطرهاست که تا حدودی باعث می شود این گروه از عطرها در آن منطقه طرفداران بیشتری داشته باشند.
یکی از مواد اصلی ای که در رایحه های شرقی به کار می رود، عنبر سائل میباشد. از ویژگی های اصلی این ماده رایحه ی شیرین ، با بویی از خاک و پودری است. عطرهای این دسته گرم و بسیار مردانه و قوی هستند و غالباً از مواد سکر آور و پرقوتی مثل مشک ، وانیل ، صمغ و چوب های نامتعارف تشکیل شده اند . این مواد با گل ها و ادویه های نامتعارف ترکیب می شوند و بر همین اساس به چندین زیر گروه با سبک بوهای مختلف تقسیم می شوند، که در این مطلب فقط ، زیر گروه های مردانه رو توضیح خواهیم داد.

آروماتیک (Aromatic):

گروه بویایی (آروماتیک )Aromatic با تلفظ صحیح اَر ِمَتیک یکی از کلماتی ست که در توصیف عطرها کاربرد بسیار زیادی دارد. ممکن است بارها این سوال پیش آمده باشد که ارمتیک (آروماتیک) به چه معناست؟ این گروه دارای چه رایحه ای بوده و ترکیبات آن چیست؟ این واژه به معنای معطر ، خوشبو یا گیاه خوشبو می باشد و علاوه بر توصیف رایحه ، گروهی بویایی را نیز در عطرها به خود اختصاص داده است.
اما اجازه بدهید در مورد آن دسته عطرهایی که درای رایحه های آروماتیک میباشند بیشتر صحبت کنیم. رایحه های آروماتیک اغلب از ترکیب مریم گلی ، رزماری ، زیره سبز ، اسطوخودوس، و دیگر گیاهانی که بوی تند علف گون دارند ، ساخته می شوند . رایحه های آروماتیک اغلب با رایحه  مرکبات و رایحه های تند ترکیب می شوند . ترکیبات آروماتیک از عطرهای رایج برای  عطرهای مردانه به شمار می روند .
رزماری ، زیره و اسطوخودوس گیاهانی هستند که در اطرافمان اغلب دیده ایم و می دانیم چه رایحه ای دارند. از آنجایی که نام بردن اسامی گیاهان به کار رفته در عطرها کمک زیادی به تشخیص نوع دسته بندی آنها نمیکند ، سعی کردیم رایحه و حالاتی رو که تولید می کنند را برای شما شرح دهیم و از عطرها مثال بزنیم.

چرم (Leather):

گروه بویایی چرم(Leather ) از منابع طبیعی و حیوانی و گاهاً به شیوه صنعتی بدست می آید؛ هر چند به صورت رسمی هیچ زیر گروهی برای این گروه بویایی تعریف نشده ولی به دلیل بدست آوردن ترکیبی خوشایند آن را با دیگر نت‌ها مانند نت گل یا میوه‌های مختلف؛ مشک؛ نت‌های دودی و دیگر منابع حیوانی و گیاهی و چوبهای مختلف ترکیب می‌کنند تا به یک رایحه غنی و هیجان‌انگیز برسند. عطرهای این گروه به دلیل تلخی و رایحه خاصی که دارند اغلب مردانه هستند.
عطرهای چرمی برندهای مختلف، مخصوصا برندهایی که در صنعت چرم کار می‌کنند بسیار موفق بوده‌اند و در بسیاری از موارد موجب بهبود شخصیت برند شده‌اند. یکی از بهترین مثال‌ها برند هرمس است زیرا این برند در ابتدا یک کارگاه تولید لوازم چرمی مخصوص سوارکاران بود و پس از آن شرکت تصمیم گرفت کیف‌های زنانه و لوازم چرمی را برای آقایان و خانم ها تولید کند. عطرهای چرمی این برند دقیقا رایحه چرم محصولات هرمس را دارند.
از نظر تاریخی رایحه چرم یکی از نخستین روایح در عطرسازی است و در صنعت عطر سازی به قرن ۱۶ بر می‌گرده. ریشه این رایحه از عطرسازانی شروع می‌شود که دستکش های چرمی را برای اشراف می‌ساختند.
نخستین عطر چرمی که در تاریخ ثبت شده را برند سلطنتی کرید(Creed) که در آن زمان تولید کننده دستکش چرمی بود تولید کرده ؛ این عطر توسط پادشاه وقت انگلستان شاه جرج سوم که رایحه دستکش چرمی را دوست داشت، استفاده می شد.James Creed که اولین نسل از کرید است سازنده دستکشهای جرج سوم بود. او به درخواست شاه عطر ادکلنCreed Royal English Leather را تولید کرد.

چوبی(Woody):

گروه یا خانواده بویایی رایحه Woody یا گروه بویایی چوبی. این روزها سرمایه گذاری های اغلب کمپانی های عطرسازی برای تولید عطر مردانه ، به میزان زیادی روی گروه رایحه های چوبی متمرکز شده است. عطرهایی که در تولید آنها و به ویژه در نت میانی از اسانس انواع چوبها استفاده شده و بویی از چوب درختان می دهند و دلیل این کار جاذبه بسیاری بود که این گروه بویایی برای خانم ها داشت !

عطرهایی که در این دسته قرار می گیرند به هنگام استشمام بوی چوبهای معطر از اونها متصاعد می شود . اسانس چوبهای بسیاری هستند که در صنعت عطرسازی به کار می روند مثل اسانس چوب اسرارآمیز صندل ، چوب خشک و تند سرو و وتیور و . . .عطرهای این گروه اغلب ، گرم ، تند و بسیار مردانه هستند و همانطور که گفته شد برای خانم ها جذاب است.

گُلدار یا گُلی(Floral):

همانطور که از نام این گروه مشخص است؛ نت گلهای مختلف پایه و اساس تشکیل دهنده عطرهای این گروه هستند. رایحه گل‌ها به خاطر حس ملایم و طبیعی خود، طرفداران زیادی بین خانم‌ها دارند و تقریبا همه عطرهای این گروه زنانه و یا مردانه/زنانه هستند.گل بنفشه، گل زنبق و گل رز در عطرهای مردانه کاربرد زیادی دارند، ولی نت سایر گل‌ها در عطرهای زنانه استفاده می‌شوند و به ندرت در عطرهای مردانه دیده می‌شوند.
عطرهای این گروه بویایی با ترکیب نت‌های مختلف به شش زیر گروه تقسیم می‌شوند:

چایپر یا چیپره(Chypre):

چایپر در زبان فرانسوی به معنی قبرس است. قبرس کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه است و آب و هوای شرجی و به اصطلاح مدیترانه‌ای دارد؛ به همین دلیل می‌توان آن را گروه بویایی قبرسی یا مدیترانه‌ای ترجمه کرد. این گروه بعد از تولید عطر کوتی چایپر در سال 1917 به این نام معروف شد. رایحه این عطرهای تند بر مبنای ترکیباتی از خزه بلوط، لابدانوم (از لادن بدست می آید و تلخ است)، نعناع هندی و برگاموت است.
به زبان ساده این نوع عطرها ، اغلب رایحه ای تلخ، پودری، تند ، نسبتاً غلیظ ، گرم و اشرافی دارند. برای خانم هایی که به رایحه های خنک و ملایم علاقه دارند توصیه نمی شود.

مرکبات (Citrus):

عطرهای این گروه اغلب بسیار مورد توجه جوان ها و نوجوان ها هستند . این گروه بویایی از زمانی دور وجود داشته و همچنان در عطر سازی اما به روشی مدرن تر از قبل مورد استفاده قرار می گیرد.
ترکیبات این عطرها متشکل از رایحه  لیمو ، پرتقال ، برگاموت ، گریپ فروت و نارنگی ست که در عطرهای مردانه با رایحه های آروماتیک و تند ترکیب می شوند و در عطر های زنانه با رایحه گل ها .از عناصر دیگری هم مثل شکوفه های پرتقال ، دانه ها یا روغن بهار نارنج نیز در این ترکیبات استفاده میشود . به همین دلیل یکی از ویژگی های این عطرها با طراوت بودن و خنک بودن آنهاست.

به این ترتیب با یک آشنایی نسبی با انواع عطر  شما میتوانید از سایت عطرلیلیوم  به راحتی عطر دلخواهتان رو انتخاب و خرید کنید.

 

لینکهای مرتبط:

www.liliome.ir

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۰۰ ، ۱۵:۵۸
محمد قادری