نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

کلمات کلیدی

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

۱۷
فروردين ۰۱

همانطور که از نام قانون جذب نیز بر می آید، این قانون درست همانند دیگر قوانین موجود در زندگی، به انسان و نحوه ی زندگی او نظم می بخشد و به این ترتیب زندگی ما را دستخوش تغییراتی می کند. مطابق با این قانون، چیز های مشابه در جهان، یکدیگر را جذب کرده و خداوند که در واقع سرچشمه ی تمام انرژی هاست و کائنات را با نظم در کنار یکدیگر آفریده است، طوری برنامه ریزی کرده انسان اختیار دارد و می تواند با انتخاب و عمل، زندگی خود را تغییر داده و ان چه را که می خواهد خلق نماید.

در واقع ذهن انسان با قدرت و عظمت خداوند، طوری تنظیم شده است که می تواند با فرستادن ارتعاشات و انرژی های همسو با خواسته ها و آرزو ها، آن ها را جذب کرده و در مسیر آن ها قدم بردارد.

قانون جذب چگونه در زندگی ما تاثیر می گذارد؟

قانون جذب متعلق به امروز و دیروز نبوده و از ازل تا به ابد در جریان زندگی همه ی انسان ها وجود داشته و دارد. بنابراین این قانون حتی بدون ان که شما به آن فکر کنید و یا اطلاعاتی در خصوص ان داشته باشید نیز در جریان است و اتفاقات خوب وبد را برای انسان رقم می زند. اما یادگیری این قانون می تواند برای انسان ها یک فرصت فوق العاده برای کسب دانش، تجربیات و آرزو های حتی به ظاهر محال باشد.

انسان می تواند با قرار دادن خود در معرض این قانون، نتیجه ی مورد نظر را کسب کرده و از آن در جای جای زندگی خود استفاده نماید. شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که این قانون تنها در شرایط خاصی همچون تمایل و یا اعتقاد به استفاده از آن، فعال می شود و می تواند بر زندگی ایشان تاثیر گذارد اما در واقع قانون جذب درست همانند دیگر قوانین حاکم بر جهان نظیر قانون جاذبه، در تمامی ابعاد زندگی ما در جریان است و تنها کافیست که ما خود را در معرض این قانون قرار دهیم تا به خواسته هایمان برسیم.

آیا اگر کسی به قانون جاذبه اعتقادی نداشته باشد، این قانون برای او عمل نکرده و او در فضا معلق می شود؟ قطعا پاسخ خیر است. در خصوص قانون جذب نی قضیه به همین منوال است یعنی چه من و شما این قانون را باور داشته باشیم یا به آن اعتقادی نداشته باشیم و یا اصلا به طور کلی آن را بشناسیم یا نشناسیم، این قانون به هر حال در جهان پیرامون ما در جریان است. 

در این میان افراد باهوش و توانایی هستند که از این قانون به نفع رسیدن به خواسته ها و آرزو هایشان استفاده کرده و از ان بهره می برند و افرادی نیز هستند که بدون توجه به آن، با احساس ناامیدی و یاس خود کنار آمده و گوشه نشینیف عزلت و نرسیدن به خواسته ها را جزئی از زندگی می دانند و با آن کنار می آیند.

تصمیم با شماست که از این قانون و تمامی مجرا های موجود در آن برای رسیدن به خواسته های خود استفاده کنید و زندگی سراسر امید و آرزو را برای خود بسازید و یا در گوشه ای دنج بنشینید و در حسرت آرزو های دست نیافته در انتظار مرگ بمانید!

قانون جذب و انرژی ها

در واقع قانون جذب همیشه در زندگی جاری و ساری بوده است اما این افراد و اسنان ها هستند که با یادگیری و آموزش نحوه ی فعال کردن و به کار گیری آن، موجب می شوند تا خواسته هایشان به واقعیت بدل شده و از زندگی لذت ببرند. تعیین خواسته ها به همراه احساسات مثبت و به نوعی مثبت اندیشی و خواستن می تواند در کنار تلاش و تکاپو و  حرکت به سوی آرزو ها، شما را به هر ان چه که می خواهید نائل آورد. در واقع هر گامی که شما برای رسیدن به خواسته هایتان بر می دارید، بخشی از انرژی های تاثیرگذار شما بوده که با ایجاد فرکانسی همسو با ارتعاشات و انرژی های موجود در جهان، موجب اتفاق افتادن آن آرزو و یا خواسته می شود.

آهنربایی به نام انسان

برای آن که کاربرد قانون جذب را بهتر درک کنید، می توانید خودتان را یک آهنربا تصور کنید. اگر شما آهنربا باشید چه چیز هایی را جذب می کنید؟ پول؟ ثروت؟ مقام؟ سلامتی؟ عشق؟

باور کنید که شما در طول زندگی خود مدام در حال جذب احساسات و افکار مثبت و منفی فراوانی هستید که حتی گاه خودتان نیز از وجود آن ها بی اطلاع بوده و تنها در ذهن خود به دنبال پاسخی منطقی برای آن ها هستید. در واقع شما همان چیز هایی را که به آن فکر می کنید، جذب کرده و در زندگی خود وارد می کنید.

  • اگر مدام به چاقی و اضافه وزن فکر کنید، قطعا نمی توانید لاغر شوید.

  • اگر مدام به فقر و فلاکت و بدبختی و بی پولی فکر کنید، نمی توانید ثروت را به خود جذب کنید.

  • اگر مدام در فکر جنگ و درگیری و کشتار هستید، نمی توانید امنیت و آرامش را جذب کرده و تجربه نمایید.

 

بدون استثنا، انسان ها به هر آن چه که فکر می کنند چه خوب باشد و چه بد، در حال جذب آن هستند. بنابراین یقین بدانید که حتی برای کوچکترین خواسته های خود، می توانید به کمک کاربرد قانون جذب و با تمرکز بر روی ذهن و فکر و اندیشه های خود، آن چیز را وارد زندگی خود کرده و از آن لذت ببرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۰۱ ، ۱۹:۱۵
محمد قادری
۱۶
فروردين ۰۱

ظهور اینترنت در آخرین دهه قرن بیستم و توسعه برق آسای این فناوری باعث شد که اقتصاد بین الملل به طور کامل دچار تغییر و دگرگونی شود.

 کشورهایی که با سرعت بیشتری صنایع و خدمات خود را با این فناوری وفق دادند،‌ در سه دهه بعدی رشد اقتصادی فراوانی را تجربه کرده اند.

 در طول این مدت تقریباً تمامی صنایع و حوزه های مختلف سعی کرده اند تا حد ممکن خدمات خود را در بستر اینترنت ارائه کنند. از آنجایی که اینترنت محدودیت های جغرافیایی در ارتباط با مشتری و مخاطبان را از بین می برد، میتوان نتیجه گرفت که کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کارهای کلاسیک و مغازه محور درآمد و سود بالاتری دارند.

در این میان پول و خدمات مالی نیز از این تغییر جا نمانده اند و امروزه بسیاری از خدمات بانکی و مالی بر روی بستر اینترنت انجام می شود. اما بانک ها و خدمات مالی دولتی هنوز به پول های رایج فیات وابسته هستند که بانک های مرکزی شکل دیجیتالی از آنها را برای استفاده در فضاهای آنلاین توسعه داده اند. 

در سال 2009 شکلی جدید از پول خلق شد که بر پایه یک فناوری جدیدی به نام بلاکچین ایجاد شده بود. این پول جدید ارز دیجیتال نام گرفت. ارزهای دیجیتال هیچ شکل فیزیکی ندارند.

 به همین دلیل، تنها به منظور استفاده بر روی بستر اینترنت ایجاد شده اند و ذخیره و مبادله این ارزها بر روی بستر اینترنت از شکل دیجیتالی ارزهای فیات بهینه تر است. بنابراین، آموزش ارز دیجیتال و کسب مهارت در بکار گیری فناوری های مرتبط با آن، تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی فعالان عرصه کسب و کارهای مدرن و متمرکز بر بستر اینترنت شده است.

 در سری آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان،‌ بهترین راه ها برای بهره گیری حداکثری از این فناوری و نیز وفق دادن هر چه بیشتر کسب و کارها با آن، به طور مفصل توضیح داده شده اند. 

فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال

به زبان ساده بلاکچین سیستمی برای ثبت و ظبط داده ها است. انواع داده های متفاوتی مانند تراکنش های بانکی، اسناد مالکیت، برنامه های کاری، داده های کد گذاری شده و غیره را می توان بر روی بستر بلاکچین ذخیره کرد.

 بزرگترین مزیت بلاکچین نسبت به سیستم های سنتی ذخیره داده ها در نبود یک واحد مرکزی خلاصه می شود. به عبارت دیگر، سیستم بلاکچین هیچ بخش مرکزی ندارد و خود بلاکچین و تمامی داده های ذخیره شده بر روی آن به صورت توزیع بر روی گره های مرتبط با شبکه قرار می گیرد.

در ارزهای دیجیتال، بلاکچین مکانی برای ذخیره تمامی تراکنش های ارزهای مربوطه است. برای مثال تراکنش های جدید منجر به ایجاد بلاک های جدیدی می شوند که در نهایت در صورت تایید به بلاکچین و یا زنجیره بلاک متصل می شوند. 

درک مفهوم بلاکچین برای موفقیت و کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال حیاتی است و با شناخت کافی از این فناوری، ‌علاقه مندان می توانند پروژه های بلاکچین متفاوت را با یکدیگر مقایسه نمایند. 

علاوه بر این، علاقه مندان می توانند نسبت به چشم انداز آنها اظهار نموده و با اطمینان خاطر بالاتری پروژه مناسب را برای استفاده یا سرمایه گذاری انتخاب نمایند.

 در آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان به مباحث فناوری بلاکچین توجه ویژه ای شده است و تا جای لازم بخش های مختلف این فناوری بررسی شده تا کاربران در هنگام ورود به بازار ارزهای دیجیتال هیچ گونه سردرگمی در این رابطه نداشته باشند. 

بازی های ارز دیجیتال و کسب درآمد ارزی آسان

همان گونه که عنوان شد فناوری بلاکچین کاربردی های متفاوتی دارد که یکی از آنها استفاده در بازی های ویدیویی و آنلاین است. هم اکنون بازی های آنلاین جزو پرطرفدارترین بازی های ویدیویی به شمار می روند.

 آنلاین بودن این بازی ها و نیز وجود شمار بالای مخاطبان، بلاکچین را به یک کاندیدای مناسب برای استفاده به عنوان بستری برای پاداش دهی و یا ذخیره داده های کاربران این بازی ها تبدیل کرده است.

رقابت در دنیای بازی ها بسیار زیاد شده است و از این رو برخی از شرکت های بازی سازی برای جذب مخاطب و بازیکنان بیشتر، امتیازات کسب شده در بازی را به ارزهای دیجیتال قابل معامله تبدیل کرده اند. 

بنابراین، بازیکن ها می توانند در برابر زمانی که صرف بازی کردن می کنند، ارز دیجیتال کسب نمایند. در آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان، راه های کسب درآمد آسان تر با استفاده از معرفی بهترین بازی های ارز دیجیتال معرفی شده اند. برای مثال از بازی های خوب ارز دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیسنترالند

دیسنترالند یک جهان مجازی است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این بازی که یکی از معروف ترین و بهترین بازی های ارز دیجیتال محسوب میشود، از اولین نسخه های بازی های متاورسی نیز به شمار می رود. 

خرید و فروش زمین مجازی از اصلی ترین راهکارهای کسب درآمد از این بازی است و بازیکن ها می توانند با خرید قطعات زمین مجازی با متراژ 16 در 16 به نام LAND و سپس فروش آنها با قیمت های بالاتر سود خوبی بدست بیاورند. 

استار اطلس

استار اطلس یکی دیگر از بهترین بازی های ارز دیجیتال است که بر روی بلاکچین سولانا توسعه داده شده است. این بازی به سبک کهکشانی بوده و منظومه های مختلفی در خود دارد. این بازی دو ارز دیجیتال مخصوص به خود تحت عنوان ATLAS و POLIS دارد.

 ارز ATLAS برای مبادله اقلام درون بازی استفاده شده و ارز دیجیتال POLIS نیز یک ارز با ارزش ثابت با به عبارتی استیبل کوین است.

برای ورود به بازار ارز دیجیتال چه اقداماتی لازم است؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، پیش ازا ین که وارد بازار ارز دیجیتال شوید، باید دوره آموزش ارز دیجیتال را سپری نمایید. شما می توانید بر اساس اطلاعات پایه ای که دارید، با مشاوران این مجموعه در تماس باشید و بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال را انتخاب کنید. 

به طور کلی اموزش ارز دیجیتال، جزو آموزش هایی محسوب می شود که به شما کمک می کند علاوه بر آشنایی با الگوریتم ها و نحوه درآمد زایی از ارز های دیجیتال، اطلاعاتی به روز داشته باشید و برای جلوگیری از ضرر های مالی کلان، فوت و فن این بازار را به خوبی آموزش ببینید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره آموزش ارز دیجیتال میتوانید به  نعیم حشم بان مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۱۹
محمد قادری
۱۵
فروردين ۰۱

از شکار تا اینترنت ، راهی که کباب طی کرد

به نظر می رسد که نخستین با انسانهای اولیه وقتی با حیواناتی که در اثر آتش سوزی طبیعی که در اثر رعد و برق به وجود می آمد با کوشت کباب شده اشنا شدند و به تدریج در اثر تکامل و در اختیار گرفتن آتش برای هضم گوشت، کباب های اولیه تهیه شدند.

در ایران تاریخچه کباب بسیار پربار و غنی است و تقریبا همه توریست ها و جهان گردانی که از ایران بازدید کردهاند متفق القول بر این باورند که یکی از بهترین غذاهای ایرانی انواع کباب هستند.

شامی کباب این غذای خوشمزه در ادبیات هم به شکلی بسیار پر رنگ نمود دارد. در بررسی تاریخ و ادبیات ایران، تقریبا در هر گوشه و کناری بساط کباب به راه بوده است.  داستان بهرام گور که به شکار برای تهیه گوشت کباب رفته بود که گرفتار شد و جانش را از دست داد از داستان های شنیدنی در این زمینه است. نمونه هایی دیگر از وجود کباب در ادبیات به موارد زیر می توان اشاره کرد.

برافروختند آتش و زان کباب بخوردند و کردند سر سوی آب (فردوسی)

بشد شیده نزدیک افراسیاب دلش چون بر آتش نهاده کباب (فردوسی)

نبیره ٔ جهاندار افراسیاب که از پشت شیران بریدی کباب  (فردوسی)

او سخن می گوید و دل می برد و نمک می ریزد و مردم کباب  (سعدی)

همی پرورانیدشان سال و ماه به مرغ و کباب و بره چند گاه  (فردوسی)

لب و دندانت را حقوق نمک هست بر جان و سینه های کباب  (حافظ)

پلاشان یکی آهو افگنده بود کبابش بر آتش پراگنده بود  (فردوسی)

 به گفته‌های تاریخ نگاران،‌ مامون عباسی، در شام عروسی خود به میهمانان کباب ایرانی داد. تا بگوید جزو افراد برجسته و اشراف جامعه است. 

مغول‌ها به دلیل زندگی جنگاوری و خود تقریبا روزی را بدون کباب به شب نمی رساندند و به هر جا که حمله میکردند این فرهنگ غذایی را باقی گذاشتند. کباب مغولی جزو کباب‌های معروف دنیاست و با پیاز و عسل تهیه می‌شود.

در زمان صفویان حتی کباب ماهی و کبک هم رواج پیدا کرد. شاه‌ عباس، بازِ دست‌آموزی داشت که آن را می پراند تا برای شاه کبک برای کباب شکار کند.

در دوره‌ صفویه شکار برای مردم عادی مجاز نبود و کسی که برای کباب خوردن به شکار میرفت را دستگیر می کردند و به جزای این کباب خوری غیر مجاز حتی گوش و یا دماغش را می بریدند. در آن دوره عوام مردم فقط در روز عید قربان از گوشت قربانی شاه که معمولا شتری بود و به آنها می‌رسید می‌توانستند کباب درست کنند.

در عصر پادشاهان زندیه کباب لاری سنتی شیراز به عرصه آمد و شهرتش جهانی شد.

 در دوره‌ قاجاریه نیز کباب‌ها از گوشت مرغ و گوسفند و بره ابداع شد و رواج یافت. تاریخ نگاران آورده اند که فتحعلی‌شاه که علاقه بسیاری به کباب داشت در اثر خوردن کباب آهو با کاهو دچار به بیماری گرفتار شد که نهایتا جان خود را در اثر آن از دست داد. در روایاتی دیگر آمده است که کباب برگ در عصر قاجاریه به وجود آمد.

در ایام قدیم برای طبخ کباب، به جای سیخ فلزی از ترکه تازه بهره می بردند. ترکه ها را تیز می‌کردند و گوشت کبابی را با ا« ترکه های تیز شده به سیخ می کشیدند و طبخ می کردند. با ترکه انار بهترین سیخ‌ طبیعی را درست می کردند. کباب کردن گوشت با سیخ چوبی مهارتی لازم دارد که در ادبیات نفوذ کرده که حتما آن را شنیده اید "نه سیخ بسوزه نه کباب"بله سیخ ها می سوختند. کباب هم که نباید می سوخت.

دسته کباب های امروزی از ناصرالدین شاه قاجار به بعد پدیدار شده است. ناصر الدین شاه در بازگشت سفر از سرزمین تزار ها آشپزهای روس را با خود به تهران آورد. او که جانش برای کباب در می رفت هر زمان که هوس ملوکانه به کباب تعلق می گرفت ملازمان و همراهان با چنان اشتیاقی خبر این اتفاق را به گوش آشپز ها میرساندند که قبله عالم کباب فرمودند. علاقه او به کباب چنان عمیق و ریشه دار بود که در سفر به اروپا و فرنگ سیخ و منقل کباب را با خود برد که هر جا طبع شاهانه کباب میفرمودند آشپزها و جانساران در بررآورده کردن خواست شاه در مضیقه نباشند. و چنین شد که کباب ایرانی به فرنگ راه پیدا کرد.

پعد از ناصر الدین شاه وقتی مظفرالدین به جای او به تخت نشست در اولین اقدام خود آشپز معروف ناصر را از دربار بیرون کرد و میرزا علی اکبر خان که بیکار شده بود در بازار تهران دکانی باز کرد و در آنجا کباب پخت و به مردم فروخت که شهرت اولین کبابی ایران را یدک می کشد. 

خوردن برنج و چلو به همراه غذا در آن زمان مرسوم نبود و مردم کباب را با نان داغ می‌خوردند. به تدریج که آشپزها با دستور پخت برنج آشنا شدند، برخی از کبابی‌ها چلو کباب را ارایه کردند و این غذای جدید رواج پیدا کرد.

غذای مورد علاقه رضاخان کباب بود. او حتی هر از گاهی به کبابی میرزا علی اکبر خان هم کباب سفارش می‌داد. رضا خان جمله معروفی در باب کباب دارد که "کباب را باهاس داغ‌داغ به نیش کشید".

کبابی های مختف و آموزش آنلاین آشپزی با 1TouchFood

در زمان قدیم برای تهیه کباب کوبیده، گوشت را در هاون‌ می ‌کوبیدند تا له و آماده شود تا که از سیخ وا نرود.  به همین دلیل  به آن کباب کوبیده می‌گفتند. امروزه چون کباب واقعی در کمتر جایی ارایه می‌شود، وقتی حرف از کباب زده می‌شود منظور چلو کباب کوبیده است. البته در شمال ایران هنوز چلوکباب واقعی وجود دارد و نام محلی آن کباب پلا یا کته کباب شمالی است. 

لرها و عشایر هم کباب از غذاهای اصلی‌شان به شمار می‌رود. در آذربایجان نیز کباب بناب از شهرت و آوازه بسیاری برخوردار است. به تدریج در زمان پهلوی کباب دسترس عمومی قرار گرفت. در تهران کبابی مرشد چلویی در بین فقرا معروف بود. او به فقرا، در حد توان خود، کباب رایگان می‌داد. در جلوی این کبابی محلی وجود داشت که فقرا از دید مردم دور باشند و به راحتی و به دور از خجالت کباب نوش جان کنند.

کبابی شمشیری در مورد کباب بیرون‌بر پیشتاز بود. کباب شمشیری وقتی فهمید زنان برای خوردن کباب جایی در کبابی ندارند این ابداع را وارد صنعت کبابی ایران نمود. به تدریج اکثر بازاریان هم راحت‌طلب شدند و شاگران خود را برای خرید کباب به کبابی می‌فرستاند. این رسم هنوز هم پابرجاست و اگر به بازارهای سنتی بروید در هنگام ظهر می‌توانید شاگردان دکان‌ها را ببینید که سینی به دست کباب داغ را به صاحب دکان می رسانند.

از قدیم الایام، کباب را به ندرت در خانه درست می‌کردند. شاهان کباب را در صحرا و عامه مردم هم در کبابی‌ها. اگر کسی می‌خواست در خانه کباب میل کند آن را از بیرون خریداری و به منزل می‌آورد. حال امروزه دیگر فکر اینکه ما ایرانیان بدون کباب به مسافرت برویم و یا گشت و گذار برویم تقریبا محال است. 

با افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ جایگزین آن شد و طبخ کباب از مرغ به وجود آمدن جوجه کباب منتهی شد و این‌گونه است که امروز، جوجه‌کباب در منو ثابت غذای ایرانیان است.

با هم مرور کردیم که کباب چه راه طولانی را طی کرده تا جای خود را در سفره ایرانیان باز کند. امید ما در مجموعه آموزش آنلاین آشپزی این است که با در دسترس قرار دادن طرز تهیه انواع کباب برای شما عزیزان با دستورهای آن آشنا شده و در فرصت مقتضی برای خود و عزیزانتان طبخ نمایید. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood بهترین ها را برای شما عزیزان تهیه می نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۲۶
محمد قادری
۰۲
فروردين ۰۱

نتفلیکس شرکتی آمریکایی است که در کالیفرنیا واقع شده است و کار اصلی آن فراهم کردن محتوای تصویری و بصری است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ توسط Reed Hastings و Marc Randolph تاسیس شد و اکنون به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید محتوای ویدیویی و تصویری تبدیل شده است.

باید گفت، هدف اولیه و کار آن در ابتدای تاسیس تنها ارائه یک سرویس استریمینگ ویدیویی بود که با پرداخت حق اشتراک می‌توانستید به محتوای تلویزیونی و سریال‌های آن دسترسی داشته باشید. این سرویس تنوع زیادی برای مشتریان داشت و افراد می‌توانستند به بسیاری از عنوان‌های روز دنیا دسترسی داشته باشند و آن‌ها را از نقاط مختلف دنیا تماشا کنند. تا سال ۲۰۲۱، نتفلیکس پیشرفت بسیار زیادی کرد و توانست به درآمد چند ده میلیون دلاری دست پیدا کند. این پیشرفت تا جایی بوده است که تا آپریل ۲۰۲۱، این شرکت مخاطبان ۲۰۸ میلیونی را به دست آورده است که از این بین ۷۴ میلیون نفر در آمریکا و کانادا سکونت دارند.

نتفلیکس چیست؟

تاریخچه تاسیس نتفلیکس به عنوان یک سرویس آنلاین ویدیویی

این شرکت در ۲۹ ماه آگوست سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شد و موسسان آن دو نفر از موفق‌ترین افرادی بودند که یکی از آن‌ها در حوزه بازاریابی و یکی دیگر در حوزه مهندسی کامپیوتر فعالیت داشتند. ایده اصلی تاسیس شرکت Netflix نیز اولین بار به ذهن خود این افراد رسید و در نهایت، Reed Hastings با سرمایه ۲.۵ میلیون دلاری شرکت نتفلیکس را تاسیس کرد.

زمانی که فناوری DVD در آمریکا عرضه شد، موسسان این شرکت نیز به فکر استفاده از آن افتادند تا بتوانند به صورت پستی محصولات را به مشتریان بفروشند یا آن را اجاره دهند. پس از کارهای فراوان در نهایت این شرکت اولین فروشگاه آنلاین را معرفی کرد که کار آن اجاره دادن دی وی دی‌های فیلم بود.

شروع کار این شرکت در ابتدا تنها با ۳۰ نفر کارمند و ۹۲۵ عنوان بود و نکته جالب این است که این تعداد تمامی عنوان‌های تولیدی در آن زمان به شمار می‌رفت. همچنین، قوانین اجاره کردن دی وی دی‌ها همان قوانین و مدل‌هایی بود که در فروشگاه‌های فیزیکی نیز از آن استفاده می‌شد.

درست در سال ۱۹۹۹ بود که این شرکت تصمیم گرفت ایده حق اشتراک ماهانه را مطرح کند و در سال ۲۰۰۰ ایده اجاره کردن را کنار گذاشت. در واقع، روشی که در آن حق اشتراک ماهانه مطرح بود، مزایای بسیاری داشت و کاربران نیز با محدودیت مواجه نبودند.

پیشرفت همزمان با ایده‌های جدید

در سال ۲۰۰۰ و با ارائه خدمات از طریق حق اشتراک ماهانه، نتفلیکس کاربران بسیار زیادی را جذب کرد چرا که آن‌ها مجبور نبودند دی وی دی‌های تحویلی را در یک زمان مشخص و با هزینه‌های اضافی به شرکت بازگردانند.

در همین سال بود که این شرکت پیشنهادی را از طرف Blockbuster LLC دریافت کرد تا با قیمت ۵۰ میلیون دلاری با آن ادغام شود. با این حال، این پیشنهاد قبول نشد و در سال بعد Netflix پیشرفت بسیاری را به خود دید. با ارائه پیشنهادهای متعدد و ایجاد قابلیت‌های مختلف، این شرکت کاربران زیادی را جذب کرد و این اتفاق در سال ۲۰۰۲ برای آن افتاد.

پس از پیشرفت‌های متعدد، نتفلیکس در سال ۲۰۰۲ و ماه می با‌ عرضه عمومی سهام خود به ارزش ۵.۵ میلیون دلار قدم‌های بعدی را برداشت. این پیشرفت تا سال ۲۰۰۵ قابل توجه بود به طوری که ۳۵ هزار عنوان در آن فراهم شد.

دلیل رشد اصلی  Netflix  و جذب کاربران زیاد

نتفلیکس تمرکز اصلی خود را روی حوزه سرگرمی گذاشت و همین دلیل را می‌توان مهم‌ترین عامل پیشرفت آن دانست. البته، خدمات مختلف و متنوعی در این شرکت فراهم شد که مزایای زیادی را برای کاربران ایجاد کرد.

برای نمونه، حق اشتراک ماهانه یکی از مهم‌ترین آن‌ها بود و از دیگر موارد می‌توان ارائه عنوان‌های متنوع ویدیویی و سریال‌ها را نام برد. در سال ۲۰۰۲، نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد که شرکت نتفلیکس روزانه ۱۹۰ هزار دیسک را به حدود ۶۷۰ هزار کاربر خود فرستاده است. این آمار قابل تامل است و نشان دهنده رشد و پیشرفت آن پس از تاسیس اولیه است.

البته، در این بین توسعه DVD Player ها نیز نقش اساسی را در پیشرفت Netflix و علاقه کاربران به تماشای فیلم‌ها داشتند. برای نمونه، در سال ۲۰۰۴ حدود دو سوم خانواده‌های آمریکایی از DVD Player ها استفاده می‌کردند و مشتری سرویس ویدیویی Netflix بودند.

البته رشد اصلی و محبوبیت این شرکت زمانی بود که در سال ۲۰۱۰ رشد قابل توجهی در ارائه خدمات استریمینگ آنلاین اتفاق افتاد. در نوامبر سال ۲۰۱۰ این شرکت خدمات استریمینگ خود را فراهم کرد و پس از رشد اینترنت و توسعه فناوری‌های مرتبط، کاربران آن نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کردند.

قابلیت دسترسی آنی؛ مزیت مهم نتفلیکس

قبل از رشد اینترنت، این شرکت در سال ۲۰۰۰ خدمات آنلاین خود را نیز فراهم کرده بود اما در آن زمان هزینه بالای اینترنت مشکل اصلی به شمار می‌رفت. همچنین، سرعت آن نیز از مسائل مهم بود.

با این حال، پس از پیشرفت فناوری هر دوی این مسائل برطرف شدند و این امر منجر شد تا یک سرویس آنلاین تماشای فیلم و سریال برای مخاطبان ایجاد شود. اکنون، شما می‌توانید تنها با در دست داشتن یک اپلیکیشن و پرداخت حق اشتراک به عناوین متعدد دسترسی داشته باشید و در هر لحظه از نتفلیکس استفاده کنید.

تا سال ۲۰۲۰ هر کاربر این شرکت روزانه ۳.۲ ساعت از آن استفاده کرده است که در کل ۶ میلیارد ساعت در ماه است. با توجه به این ساعت، حجم استفاده شده هر کاربر در ماه نیز حدود ۲۹۰ گیگابایت خواهد بود.

بهترین عناوین تلویزیونی و سینمایی در Netflix

این سرویس استریمینگ عناوین جذاب و متنوعی را برای کاربران فراهم کرده است که یکی دو تا هم نیستند. 

برای نمونه، فیلم‌هایی مانند آتلانتیکز، شازده کوچولو، اوکجا و روما از پر بیننده‌ترین عناوین سرویس استریمینگ نتفلیکس هستند. همچنین، شما می‌توانید به مستندهای متعددی نیز در این سرویس دسترسی داشته باشید و فیلم‌های انیمیشن آن نیز طرفداران بسیاری دارند.

منبع: vigiato


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۰۱ ، ۲۰:۳۹
محمد قادری