نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

کلمات کلیدی
۰۲
فروردين ۰۱

نتفلیکس شرکتی آمریکایی است که در کالیفرنیا واقع شده است و کار اصلی آن فراهم کردن محتوای تصویری و بصری است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ توسط Reed Hastings و Marc Randolph تاسیس شد و اکنون به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید محتوای ویدیویی و تصویری تبدیل شده است.

باید گفت، هدف اولیه و کار آن در ابتدای تاسیس تنها ارائه یک سرویس استریمینگ ویدیویی بود که با پرداخت حق اشتراک می‌توانستید به محتوای تلویزیونی و سریال‌های آن دسترسی داشته باشید. این سرویس تنوع زیادی برای مشتریان داشت و افراد می‌توانستند به بسیاری از عنوان‌های روز دنیا دسترسی داشته باشند و آن‌ها را از نقاط مختلف دنیا تماشا کنند. تا سال ۲۰۲۱، نتفلیکس پیشرفت بسیار زیادی کرد و توانست به درآمد چند ده میلیون دلاری دست پیدا کند. این پیشرفت تا جایی بوده است که تا آپریل ۲۰۲۱، این شرکت مخاطبان ۲۰۸ میلیونی را به دست آورده است که از این بین ۷۴ میلیون نفر در آمریکا و کانادا سکونت دارند.

نتفلیکس چیست؟

تاریخچه تاسیس نتفلیکس به عنوان یک سرویس آنلاین ویدیویی

این شرکت در ۲۹ ماه آگوست سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شد و موسسان آن دو نفر از موفق‌ترین افرادی بودند که یکی از آن‌ها در حوزه بازاریابی و یکی دیگر در حوزه مهندسی کامپیوتر فعالیت داشتند. ایده اصلی تاسیس شرکت Netflix نیز اولین بار به ذهن خود این افراد رسید و در نهایت، Reed Hastings با سرمایه ۲.۵ میلیون دلاری شرکت نتفلیکس را تاسیس کرد.

زمانی که فناوری DVD در آمریکا عرضه شد، موسسان این شرکت نیز به فکر استفاده از آن افتادند تا بتوانند به صورت پستی محصولات را به مشتریان بفروشند یا آن را اجاره دهند. پس از کارهای فراوان در نهایت این شرکت اولین فروشگاه آنلاین را معرفی کرد که کار آن اجاره دادن دی وی دی‌های فیلم بود.

شروع کار این شرکت در ابتدا تنها با ۳۰ نفر کارمند و ۹۲۵ عنوان بود و نکته جالب این است که این تعداد تمامی عنوان‌های تولیدی در آن زمان به شمار می‌رفت. همچنین، قوانین اجاره کردن دی وی دی‌ها همان قوانین و مدل‌هایی بود که در فروشگاه‌های فیزیکی نیز از آن استفاده می‌شد.

درست در سال ۱۹۹۹ بود که این شرکت تصمیم گرفت ایده حق اشتراک ماهانه را مطرح کند و در سال ۲۰۰۰ ایده اجاره کردن را کنار گذاشت. در واقع، روشی که در آن حق اشتراک ماهانه مطرح بود، مزایای بسیاری داشت و کاربران نیز با محدودیت مواجه نبودند.

پیشرفت همزمان با ایده‌های جدید

در سال ۲۰۰۰ و با ارائه خدمات از طریق حق اشتراک ماهانه، نتفلیکس کاربران بسیار زیادی را جذب کرد چرا که آن‌ها مجبور نبودند دی وی دی‌های تحویلی را در یک زمان مشخص و با هزینه‌های اضافی به شرکت بازگردانند.

در همین سال بود که این شرکت پیشنهادی را از طرف Blockbuster LLC دریافت کرد تا با قیمت ۵۰ میلیون دلاری با آن ادغام شود. با این حال، این پیشنهاد قبول نشد و در سال بعد Netflix پیشرفت بسیاری را به خود دید. با ارائه پیشنهادهای متعدد و ایجاد قابلیت‌های مختلف، این شرکت کاربران زیادی را جذب کرد و این اتفاق در سال ۲۰۰۲ برای آن افتاد.

پس از پیشرفت‌های متعدد، نتفلیکس در سال ۲۰۰۲ و ماه می با‌ عرضه عمومی سهام خود به ارزش ۵.۵ میلیون دلار قدم‌های بعدی را برداشت. این پیشرفت تا سال ۲۰۰۵ قابل توجه بود به طوری که ۳۵ هزار عنوان در آن فراهم شد.

دلیل رشد اصلی  Netflix  و جذب کاربران زیاد

نتفلیکس تمرکز اصلی خود را روی حوزه سرگرمی گذاشت و همین دلیل را می‌توان مهم‌ترین عامل پیشرفت آن دانست. البته، خدمات مختلف و متنوعی در این شرکت فراهم شد که مزایای زیادی را برای کاربران ایجاد کرد.

برای نمونه، حق اشتراک ماهانه یکی از مهم‌ترین آن‌ها بود و از دیگر موارد می‌توان ارائه عنوان‌های متنوع ویدیویی و سریال‌ها را نام برد. در سال ۲۰۰۲، نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد که شرکت نتفلیکس روزانه ۱۹۰ هزار دیسک را به حدود ۶۷۰ هزار کاربر خود فرستاده است. این آمار قابل تامل است و نشان دهنده رشد و پیشرفت آن پس از تاسیس اولیه است.

البته، در این بین توسعه DVD Player ها نیز نقش اساسی را در پیشرفت Netflix و علاقه کاربران به تماشای فیلم‌ها داشتند. برای نمونه، در سال ۲۰۰۴ حدود دو سوم خانواده‌های آمریکایی از DVD Player ها استفاده می‌کردند و مشتری سرویس ویدیویی Netflix بودند.

البته رشد اصلی و محبوبیت این شرکت زمانی بود که در سال ۲۰۱۰ رشد قابل توجهی در ارائه خدمات استریمینگ آنلاین اتفاق افتاد. در نوامبر سال ۲۰۱۰ این شرکت خدمات استریمینگ خود را فراهم کرد و پس از رشد اینترنت و توسعه فناوری‌های مرتبط، کاربران آن نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کردند.

قابلیت دسترسی آنی؛ مزیت مهم نتفلیکس

قبل از رشد اینترنت، این شرکت در سال ۲۰۰۰ خدمات آنلاین خود را نیز فراهم کرده بود اما در آن زمان هزینه بالای اینترنت مشکل اصلی به شمار می‌رفت. همچنین، سرعت آن نیز از مسائل مهم بود.

با این حال، پس از پیشرفت فناوری هر دوی این مسائل برطرف شدند و این امر منجر شد تا یک سرویس آنلاین تماشای فیلم و سریال برای مخاطبان ایجاد شود. اکنون، شما می‌توانید تنها با در دست داشتن یک اپلیکیشن و پرداخت حق اشتراک به عناوین متعدد دسترسی داشته باشید و در هر لحظه از نتفلیکس استفاده کنید.

تا سال ۲۰۲۰ هر کاربر این شرکت روزانه ۳.۲ ساعت از آن استفاده کرده است که در کل ۶ میلیارد ساعت در ماه است. با توجه به این ساعت، حجم استفاده شده هر کاربر در ماه نیز حدود ۲۹۰ گیگابایت خواهد بود.

بهترین عناوین تلویزیونی و سینمایی در Netflix

این سرویس استریمینگ عناوین جذاب و متنوعی را برای کاربران فراهم کرده است که یکی دو تا هم نیستند. 

برای نمونه، فیلم‌هایی مانند آتلانتیکز، شازده کوچولو، اوکجا و روما از پر بیننده‌ترین عناوین سرویس استریمینگ نتفلیکس هستند. همچنین، شما می‌توانید به مستندهای متعددی نیز در این سرویس دسترسی داشته باشید و فیلم‌های انیمیشن آن نیز طرفداران بسیاری دارند.

منبع: vigiato


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۰۲
محمد قادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی