نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

کلمات کلیدی
۱۲
ارديبهشت ۰۰

 

معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که طرف‌های مذاکره‌کننده در وین هنوز در برخی موارد اختلاف دارند و در نتیجه رایزنی‌ها این نقاط اختلاف روشن‌تر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد که طرف‌های مذاکره‌کننده در بسیاری از موارد به نقاط اشتراک رسیده‌اند اما هنوز اختلافاتی نیز در برخی موارد وجود دارد.

عراقچی در خصوص نشست امروز ایران و کشورهای 1+4 در وین گفت: این دور از رایزنی‌ها، دور سوم مذاکرات در وین بود که انجام شد. امروز ( شنبه) تصمیم گرفتیم توقفی برای جمع بندی درباره بحث های صورت گرفته در پایتخت ها بدهیم. مذاکرات در سطوح و قالب های مختلف برگزار شده و بسیار فشرده بود.

وی افزود: می‌توانم بگویم که مباحث هم در حوزه‌های مورد اختلاف و هم در حوزه‌های مورد توافق به یک پختگی رسیده است. بحث ها روشن تر،  فاصله ها دقیق تر و اختلاف ها شفاف‌تر شده است. ما هم در حوزه هسته ای و هم در حوزه  تحریم ها نکات ریز فنی و جزئیاتی داریم که باید بر روی آنها بحث و بررسی صورت بگیرد. در بسیاری از موارد نقاط مشترک و در برخی موارد نقاط اختلاف وجود دارد. در نتیجه رایزنی‌های انجام گرفته  نقاط اختلاف روشن تر شده است .

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در ادامه اظهار داشت: در برخی حوزه ها وارد نگارش متن شدیم و این جایی است که کار خیلی آهسته صورت می گیرد. کار روی متن دقت خود را می‌طلبد و با توجه به اینکه برخی موضوعات کماکان مورد اختلاف است کار به آهستگی پیش می رود. در عین حال روند رو به جلو است اگرچه آهسته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۲
محمد قادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی