نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

کلمات کلیدی
۳۱
مرداد ۰۰

آیا قصد راه اندازی اتاق سرور را دارید؟ توجه داشته باشید که اتاق سرور یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک شرکت محسوب می‌شود چون تمام اطلاعات مهم و محرمانه شرکت در دیتا سنر ذخیره می‌شود، لازم به ذکر است بدانید یکی از مهمترین مسائل برای راه اندازی اتاق سرور طراحی آن است زیرا در هنگام طراحی باید به نکته‌های زیادی توجه کرد.

اگر تمام  مسائل در راه اندازی اتاق سرور رعایت نشود شما نمی توانید یک اتاق سرور استاندارد در اختیار داشته باشید. شایان ذکر است بدانید که ما در این محتوا قصد داریم مباحث مهم و کلیدی مربوط به طراحی و راه اندازی اتاق سرور را مورد بررسی قرار دهیم که می تواند تاثیر زیادی در طراحی یک اتاق سرور داشته باشد.

یکی از مشکلات بزرگ اجاره سرور است زیرا بسیاری از شرکت‌ها به جای راه اندازی اتاق سرور به دنبال اجاره دیتاسنتر هستند تا بتوانند در هزینه ها صرفه جویی کنند اما این کار اشتباه است زیرا این کار درمان نیست و یک شرکت نمیتواند تا ابد به اجاره دیتا سنتر بپردازد  و در نهایت باید برای راه اندازی دیتا سنتر اقدام کند. 

همانطور که می دانید در حال حاضر شرکت های زیادی وجود دارند که فضا و تجهیزات کافی برای دیتاسنتر را در اختیار عموم قرار می دهند اما بهتر است بدانید که بهترین راه می تواند راه اندازی اتاق سرور باشد در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید چون مباحثی که در این محتوا مطرح می‌شود راهنمای بسیار خوبی برای طراحی دیتا سنتر استاندارد می باشد.

موارد مهم برای راه اندازی اتاق سرور

برای اینکه بتوانید یک اتاق سرور استاندارد طراحی باید چند آیتم را در نظر داشته باشید. برای مثال باید بدانید که چه مقدار تجهیزات نیاز دارید و به همان اندازه متراژ اتاق سرور را در نظر بگیرید، مبحث بعد نحوه ارتباط  تجهیزات با بیرون از مجموعه است که می تواند تاثیر زیادی در نوع طراحی اتاق سرور داشته باشد، در مبحث سوم باید به نوع کاربران خود توجه کنید در واقع باید بررسی کنید که کاربران شما چه اشخاصی هستند.

در رده چهارم باید به اهمیت اطلاعات توجه کافی داشته باشید زیرا اگر اهمیت اطلاعات برای شما بسیار زیاد است باید حاله های امنیتی را افزایش دهید، یکی از مباحث بسیار مهم در طراحی اتاق سرور آینده نگری است زیرا تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و شما باید پیش‌بینی کنید که تا ۱۰ سال آینده چه تغییراتی در اتاق سرور اعمال خواهید کرد.

 بعد از اینکه این مسائل را به طور کامل بررسی کردید به راحتی می‌تواند تجهیزات مورد نظر خود را خریداری کنید و برای راه اندازی اتاق سرور اقدام نمایید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در هنگام خرید تجهیزات به دنبال قطعات ارزان نروید اما سعی کنید تا جایی که می‌توانید در چارچوب بودجه که در نظر گرفته‌اید تجهیزات را خریداری کنید.

نتیجه گیری

مطمئنا تا قبل از مطالعه این محتوا اطلاعات کافی نسبت به راه‌اندازی اتاق سرور نداشته‌اید و نمی دانستید که برای راه‌اندازی اتاق سرور باید چه آیتم هایی را رعایت کنید اما در حال حاضر به راحتی می توانید فضای مورد نظر خود را آنالیز کرده و بر اساس حجم کار و تجهیزات برای راه اندازی اتاق سرور اقدام کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۳۱
محمد قادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی