نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

کلمات کلیدی
۳۰
بهمن ۰۰

اگر خوردن انواع برنج و خوشرت خسته شدید، خوب باید به شما بگویم که لازم نیست حتما به سراغ غذاهای فرنگی بروید. کوکو سبزی یکی از غذاهایی است که خیلی ساده و سریع آماده می شود و می توان از آن انواع ساندویچ را تهیه و نوش جان کرد. با ما همراه باشید. 

C:\Users\G10\Desktop\طرز تهیه کوکو سبزی.jpg

مواد لازم

  • 400 گرم سبزی کوکو (تره، جعفری، گشنیز، شوید)

  • 2 عدد تخم مرغ

  • کمی سیر رنده شده

  • نمک، فلفل و زردچوبه

  • گردو و زرشک

  • 1 قاشق غذاخوری آرد

  • روغن

 

طرز تهیه کوکو سبزی

برای آماده کردن چاشنی‌ کوکوی سبزی، ۱ قاشق غذاخوری روغن را در ماهیتابه روی شعله ملایم حرارت دهید.  زرشک و زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه هم بزنید. بعد از آماده شدن زرشک، آن‌ها را کنار بگذارید. (kookoo sabzi)

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف مخلوط کن بزرگ بشکنید. ادویه، نمک، فلفل، و زردچوبه را اضافه کنید. با چنگال کمی آن را هم بزنید. سیر، مغز گردو، آرد و سبزیجات را به آن اضافه کنید. مخلوط را با چنگال خوب هم بزنید.

کمی روغن را در یک تابه روی شعله ملایم حرارت دهید. مخلوط آماده شده را در آن ریخته و در قابلمه را بگذارید تا به خوبی برشته شود (حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه). کوکو را برگردانده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دیگر حرارت دهید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. کوکوسبزی را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و با استفاده از زرشک و گردو آن را تزئین کنید.

فوت و فن های کوکوی پف دار و خوشمزه چیست؟

نکته شماره 1: برای اینکه کوکو سبزی شما پف بیشتری داشته باشد بعد از اضافه کردن تخم مرغ با چنگال مایه کوکو سبزی را خوب هم بزنید. البته توجه داشته باشید که پف دار بودن کوکو نه تنها باعث خوشمزه شدن آن می‌شود بلکه ظاهر زیبایی به غذا خواهد داد. 

(get recipe)

نکته شماره 2: بسیاری در بخش نظرات از ما سوال می‌پرسند که ترکیب سبزی کوکو چگونه است؟ نسبت تره، جعفری، گشنیز، شوید در کوکو سبزی باید یکسان باشد. تا یک کوکوی خوشمزه داشته باشید.

نکته شماره 3: کوکو سبزی با زرشک و گردو بسیار خوشمزه می‌شود اما بسته به ذائقه می‌توانید یکی از آن‌ها یا هر دو را حذف کنید. این طرز پخت را کوکو سبزی مجلسی نامگذاری می‌کنیم. و برای مهمانی بسیار خوش خوراک و زیباست.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۳۰
محمد قادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی