نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

۲۴
خرداد ۰۱

من در آموز شهای سئو و طراحی سایت webinseo بارها به نکات و دلایل رهاشدن و از دست دادن مشتریان پرداختم.

حالا اگر دوست دارید رها شدن سبد خرید رو کمتر کنیم یا اینکه بازیابی سبد خرید رو در برنامه کاریتون قرار بدید همراه من باشید. من محمد نصیری مشاور و مدرش سئو سایت هستم و در اکثر طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس که انجام میدهم این نکات را رعایت میکنم و با دلیل به مشتریانم توضیح میدهم.

عواملی که خریداران آنلاین را از خود دور می کند، بسته به برندها، صنایع مختلف و نوع مشتری که جذب می کنید متفاوت است. بنابراین، برخی از این راه حل ها بسته به کسب و کار شما بهتر از بقیه کار می کنند. 

فقط به یاد داشته باشید که هر کدام از استراتژی‌هایی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که یک رویکرد دو جانبه را اجرا می‌کنید که هر دو مشکل را برطرف می‌کند:

  • کاهش رها شدن سبد خرید: اقدامات پیشگیرانه برای ترغیب افراد بیشتری به خرید کالاهای اضافه شده به سبد خرید انجام دهید.

  • بازیابی سبدهای رها شده: برای کمک به جذب مشتریانی که سایت شما را قبل از تکمیل فرآیند تسویه‌حساب ترک کرده‌اند، اقدامی واکنشی انجام دهید.

1. فرآیند پرداخت را ساده کنید

گاهی اوقات مشتریان بلافاصله پس از افزودن موارد به سبد خرید خود را رها می‌کنند و هرگز آن را به صفحه پرداخت نمی‌رسانند. این رها شدن «سبد» است.

 

با این حال، اغلب، مشتریان پس از شروع فرآیند پرداخت، ترک تحصیل می کنند، که منجر به رها شدن «پرداخت» می شود.

پیچیدگی یکی از دلایل اصلی ترک جریان پرداخت توسط خریداران آنلاین است.

تصویر زیر امتیاز قابلیت استفاده را بر اساس تعداد مراحل اضافه شده به فرآیند پرداخت نشان می دهد:

همانطور که می بینید، پرداخت تنها با دو مرحله بالاترین تبدیل را دریافت می کند.

چرا؟

دامنه توجه افراد کوتاه تر از همیشه است. هیچ کس برای تحمل یک فرآیند پرداخت پیچیده یا وقت گیر وقت ندارد و این منجر به نرخ بالای رها کردن سبد می شود.

شما می توانید با ساده و بدون دردسر بودن فرآیند پرداخت خود از این مشکل جلوگیری کنید.

شما باید با بهبود تجربه کاربری سبد خرید خود سردرگمی را کاهش دهید و نقاط اصطکاک را که در آن بازدیدکنندگان موانع غیرمنتظره ای را تجربه می کنند، از جمله اینکه مجبورند برای خرید خود از حلقه های زیادی عبور کنند، حذف کنید.

اگرچه ممکن است این یک مشکل بیش از حد به نظر برسد، اما مهم است که آن را دست کم نگیرید.

به خاطر داشته باشید که 70 درصد از کاربران فرم آنلاینی را که فیلدهای زیادی در آن وجود دارد تکمیل نمی کنند. به همین ترتیب، مشتریان بالقوه با هر مرحله اضافی در قیف تبدیل شما رها می شوند.

نکاتی که به شما کمک می کند UX پرداخت خود را ساده کنید:

فقط اطلاعات مورد نیاز خود را بخواهید. فیلدهای فرم را کاهش دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند خریدهای خود را سریعتر و آسان تر انجام دهند.

تسویه حساب مهمان را پیشنهاد دهید. این به ساده‌سازی فرآیند کمک می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تا میزان اطلاعاتی را که باید به اشتراک بگذارند کنترل کنند.

از یک سبد خرید بصری استفاده کنید. این به مشتریان کمک می کند تا بدانند چه کاری باید انجام دهند و زمانی که آماده بررسی هستند آنها را در مسیر خرید راهنمایی می کند.

سبد خرید خود را به راحتی پیدا کنید. تعداد کلیک‌های مورد نیاز برای تسویه حساب را به حداقل برسانید و از یک نوار لغزنده سبد خرید برای حذف مراحل اضافی پرداخت استفاده کنید.

تسویه حساب سریع را پیشنهاد دهید. این می تواند به سرعت بخشیدن به معامله کمک کند. شناسایی خودکار مشتریان با حساب‌ها و ارائه گزینه‌های پرداخت سریع.

یک نوار پیشرفت اضافه کنید. اگر باید یک فرآیند پرداخت طولانی داشته باشید، یک نوار پیشرفت اضافه کنید تا خریداران یک نشانگر بصری از نزدیک بودن آنها به تکمیل خرید خود داشته باشند.

CTA های خود را ساده نگه دارید. به جای «اکنون بخر» یا «افزودن به سبد خرید» از زبان هوشمندانه ای مانند «به من بده» یا «این را همین امروز دریافت کن» استفاده نکنید. اگرچه این نوع زبان می تواند به شما در ارتباط با خریداران کمک کند، اما می تواند روند پرداخت را نیز خراب کند.

و به یاد داشته باشید که هم کاربران موبایل و هم کاربران دسکتاپ را در نظر بگیرید تا پرداخت شما بدون توجه به دستگاه هایی که مشتریان شما استفاده می کنند تا حد امکان آسان باشد.

2. کاهش هزینه های حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل بالا یکی دیگر از دلایلی است که مشتریان سبد خرید خود را رها می کنند، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است:

 

بازدیدکنندگان اغلب وقتی می بینند که هزینه سفارش آنها با حمل و نقل چقدر است، "شوک" می شوند.

طبق یک مطالعه اخیر، نزدیک به 80٪ از خریداران اظهار داشتند که ارسال رایگان یک عامل کلیدی در تکمیل یا عدم تکمیل خرید آنها به صورت آنلاین است. بر اساس تحقیقات دیگری، حدود 44 درصد از مصرف‌کنندگان خرید را تکمیل نکرده‌اند، زیرا به موقع نمی‌رسد.

این روزها، تعداد فزاینده‌ای از مردم انتظار ارسال رایگان آنلاین را دارند، به همین دلیل است که دیدن هزینه ارسال در سفارش خود یکی از دلایل بسیاری است که خریداران تصمیم می‌گیرند کالاها را در سبد خرید خود بگذارند.

یکی از راه‌های مقابله با این مشکل، ارائه تبلیغات ارسال رایگان است.

با این حال، بسیاری از برندها نمی توانند بدون کاهش حاشیه های تجارت الکترونیک، ارسال رایگان را ارائه دهند، به خصوص زمانی که میانگین تعداد سفارش آنها فقط یک مورد باشد.

برای این برندها، یک راه عالی برای کاهش رها شدن سبد خرید و در عین حال محافظت از حاشیه آنها، ارائه ارسال رایگان برای حداقل آستانه سفارش است. این مزیت اضافه به شما کمک می کند تا میانگین ارزش سفارش خود را بهبود بخشید.

 

این یک راه عالی برای تشویق مشتریان به ادامه خرید و افزایش مبلغ خرید آنها است و مشتریان را با هزینه حمل و نقل غافلگیر کننده در هنگام تسویه حساب دور نمی کند.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید به سایت webinseo.com و orbitmedia.com و moz.com و ahrefs.com و... مراجعه کنید. ما در وبین سئو نکات مهمی را هم برای افزایش اعتمادسازی و متقاعدسازی مشتریان در طراحی وب سایت شرکتی در وردپرس رعایت می کنیم که در آینده در محتوایی جدید برای شما آماده خواهیم کرد.





 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۲۴
محمد قادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی