نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

نسیم خبری

کلمات کلیدی
۰۴
مرداد ۰۱

کولرهای گازی به عنوان بخشی از فرایند خنک سازی خود، آب تولید می‌کنند. مقداری از این آب برای خنک کردن فضا لازم است و باقی، از پشت یونیت خارج می‌شود. اگر تا کنون کنار یونیت خارجی کولر گازی ایستاده باشید، احتمالا متوجه آبی که پایین دستگاه جمع می‌شود، شده‌اید.

در واقع، با داشتن کولر گازی در منزل، منبع آب ارزشمندی دارید که حاصل از فرایند نم‌زدایی این دستگاه است. نکته حائز اهمیت اینکه، آب خارج شده از کولر گازی فاقد کلر، فلوراید، مواد شیمیایی و نمک است. در واقع، این آب که حاصل فرایند میعان است، نعمتی است که مصارف خانگی فوق ‌العاده دارد. اگر تا کنون این سوال برای‌تان پیش آمده که آب کولر گازی برای چه چیزی خوب است، اساسا چه ویژگی‌ها و فوایدی دارد و چطور می‌توانید از آن بهترین استفاده را داشته باشید، با ما در این مطلب همراه باشید! ویژگی‌های آب تولید شده توسط کولر گازی و موارد استفاده کولر گازی را در این مقاله خواهیم دید.

آب تولید شده از کولر گازی یا آبریزش کولر گازی؟

این احتمال وجود دارد که آب تولید شده توسط کولر گازی را با نشتی یا آبریزش آب از کولر گازی اشتباه بگیرید. چنانچه گفتیم، تولیدِ آب بخشی از فرایند کار طبیعی کولر گازی است. در مقابل آب دادن کولر گازی ممکن است به علت مشکلات فنی، نصب نادرست یا بی کیفیت، تخلیه نشدن صحیح آب کولر گازی  یا شرایط محیطی اتفاق بیفتد و ارتباطی با آب حاصل از کارکرد طبیعی کولر گازی ندارد.

به هر حال علت آب دادن کولر گازی باید سریعا توسط تعمیرکار کولر گازی بررسی و برطرف گردد زیرا ممکن است ادامه این فرایند باعث آسیب رساندن جدی به کولر گازی شما شود.

 نصب-سرویس-تعمیر-کولر-گازی/karabama.com

 

آب کولر گازی، آبِ مقطری که مصارف فوق العاده ای دارد

آب خارج شده از کولر گازی آب مقطری است که مواد معدنی بسیار کمی دارد اما حاوی باکتری است و ابدا قابل شرب نیست. هر چند، قابل شرب نبودن آب کولر گازی به این معنا نیست که باید آن را به هدر بدهید، آن هم فقط به این دلیل که موارد استفاده از آب کولر گازی را نمی‌دانید! به خصوص که یک کولر گازی در مناطق گرم و مرطوب می‌تواند روزانه تا 8 لیتر آب تولید کند. حجم آب حاصل از فرایند خنک سازی کولر گازی در مناطق خشک نیز روزانه در حدود یک لیتر است. البته، مقدار زیادی از این آب پرکاربرد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به هدر می‌رود.

 

 در حالی که مدیریت منابعی که در اختیار داریم یکی از ارزشمندترین کارها برای کمک به کره زمین است. خوشبختانه راه‌های زیادی برای استفاده از این آب مقطر وجود دارد، از آبیاری گیاهان گرفته تا شستشو!

برخی از مصارف قابل توجه آب کولر گازی عبارتند از:

همه گیاهان آب کولر گازی را دوست دارند!

آبی که از کولر گازی خارج می‌شود، خالص است و هیچ یک از مواد شیمیایی موجود در آب شهری را ندارد. بنابراین استفاده از آن برای آبیاری گیاهان، ایده‌ای فوق العاده برای حفظ این منبع ارزشمند و گران‌بهاست، به ویژه توسط سازمان‌ها و ساختمان‌های بزرگ که احتمالا حجم زیادی از این آب را به دست می‌آورند.

به دلیل حساسیت زیاد گیاهان آپارتمانی، استفاده از آب کولر گازی برای این دسته از گیاهان استفاده نمی‌شود. آب کولر گازی برای گیاهانی مناسب است که حساسیتی به املاح زیاد ندارند. توجه داشته باشید، این آب برای آشامیدن انسان‌ها و حیوانات به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 آبیاری گیاهان با آب کولر گازی نه تنها به حفظ این منبع و استفاده مجدد از آن کمک می‌کند، بلکه باعث صرفه جویی زیادی در هزینه‌ها نیز خواهد شد.

نکته مهم اینکه، نیازی به فیلتر کردن این آب برای آبیاری گیاهان وجود ندارد. خیلی ساده سطلی زیر خروجی اب کولر قرار دهید تا آب جمع شود و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید. حتی می‌توانید با استفاده از یک لوله یا شیلنگ بلند، آب را به باغ یا باغچه برسانید!

آب کولر گازی، گزینه‌ای فوق العاده برای شستشو

استفاده از آب کولر گازی برای شستن پنجره‌ها، کاشی‌های کف حیاط، ماشین، سرویس بهداشتی و بسیاری دیگر انتخابی بسیار منطقی به نظر می‌رسد. نکته مهم در مورد آب کولر گازی نبود املاح و مواد معدنی در آن است، قابلیتی که باعث می‌شود مواد شوینده به راحتی در آن حل شود و بتوانید از شستشوی خود نتیجه بهتری بگیرید.

 

جالب توجه است که از آب کولر گازی حتی برای شستشوی لباس‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. هرچند آب کولری که برای شستشوی لباس به کار می‌برید باید به دقت و با وسواس زیاد جمع آوردی شده باشد تا از بهداشتی بودن آن مطمئن باشید.

آب کولر گازی برای رادیاتور ماشین

بهترین آب برای رادیاتور ماشین آب مقطر است. آب مقطر هیچ گونه املاح و مواد معدنی ندارد و در نتیجه موجب بروز انسداد در این سیستم و بروز آسیب برای سیستم خنک کننده نمی‌شود.

در واقع آب مقطر به نوعی فیلتر شده است و ناخالصی که باعث خورده شدن و زنگ زدگی قطعات می‌شود، ندارد. استفاده از آب مقطر عمر مفید سیستم خنک کننده ماشین شما را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

آکواریمی پر از آب کولر گازی!

آب کولر گازی، بنا به دلایلی که بالاتر عنوان کردیم، گزینه‌ای عالی برای پر کردن آکواریوم است. تنها نکته‌ای که باید در این رابطه مورد توجه قرار بدهید، دقت در جمع آوری آب کولر گازی است. در صورتی که می‌خواهید این آب را برای آکواریوم استفاده کنید، دقت کنید که کاملا بهداشتی و تمیز باشد.

آب کولر گازی، آب مقطری عاری از هر گونه املاح و ناخالصی که در حجم زیاد هر روز تولید می‌شود. چه راهی بهتر از پر کردن آکواریوم برای پیشگیری از به هدر رفتن آن سراغ دارید؟

نیازی به خرید آب مقطر برای اتو بخارتان ندارید!

آب مقطر برای اتو بخار بهترین گزینه است چرا که املاح ندارد و رسوب نمی‌کند؛ در نتیجه برای حفظ سلامت دستگاه بسیار مفید است. در شرایطی که چنین منبع ارزشمند آب مقطری در خانه دارید، چرا از آن برای اتو بخارتان استفاده نکنید؟ باز هم می‌پرسید آب کولر گازی برای چه خوب است؟

کلام پایانی

چنانچه دیدیم آب کولر گازی منبع ارزشمندی است که مصارف خانگی گوناگونی دارد. هر یک از مصارف معرفی شده در این نوشتار را می‌توانید امتحان کنید و سهم خود را در زمینه صرفه جویی در مصرف آب داشته باشید. ما در کاراباما (karabama.com)، علاوه بر ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی و همینطور نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی در تهران تعمیر-کولرگازی-تهران/karabama.com و سه استان دیگر، همواره آگاهی بخشی و ارائه پاسخ به سوالات مخاطبان خود را یکی از اولویت‌های خود دانسته ایم.

منبع: khabarfoori.com

تعمیر-کولر-گازی-در-کرج/karabama.com

تعمیر-کولر-گازی-ال-جی/karabama.com

 

تعمیر-کولر-گازی-سامسونگ/karabama.com

 

رضا فردوس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۴
محمد قادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی